کد خبر: ۴۹۶۰۱
زمان انتشار: ۲۰:۲۴     ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
حضرت زهرا(س) در زمان خودشان اين تلاش‌ها، روشنگری‌ها، بصيرت‌بخشی و بيداری به جامعه اسلامی را به عنوان بانويی كه الگوی زنان و مردان بودند انجام دادند و به نوعی اولين انوار و جرقه‌های بيداری اسلامی توسط حضرت زهرا(ع) آغاز شد.
به گزارش پایگاه 598، فاطمه آليا عضو كميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ايكنا با تسليت ايام شهادت حضرت صديقه كبری(س) درباره جنبه‌های سياسی زندگی اين حضرت گفت: شخصيت حضرت فاطمه زهرا(س) علی‌رغم كوتاهی طول عمر مادی از عمق بسياری در ابعاد اعتقادی، معنوی، سياسی و ... برخوردار بود.

نامزد جبهه پایداری انقلاب اسلامی در نهمین دوره اتخابات مجلس اظهار كرد: حضرت زهرا(س) با توجه به علم لدنی كه در سايه تعاليم نبوی داشتند در كليه حوزه‌ها ورود معناداری پيدا كردند. در حوزه سياسی نيز با توجه به اينكه پس از رحلت پيامبر اكرم(ص) در زمينه اوضاع سياسی و زمامداری جامعه اسلامی انحراف حاصل شده بود حضرت زهرا(س) با حضور و فراخوان افراد جامعه و تلاش برای روشن كردن ذهن و فكر افراد جامعه به سمت حقيقت و در واقع به تعبير امروزی ايجاد فضای رسانه‌ای با حضور در منطقه‌ای كه به بيت الاحزان معروف است تلاش كردند توجه ديگران را نسبت به فاجعه‌ای كه در رابطه با مديريت و رهبری جامعه اسلامی در حال وقوع است جلب كنند.

آليا اظهار كرد: در كنار اين اقدام، ايشان با ارائه خطبه پرمغز فدكيه كه انصافا هم به لحاظ محتوا و ادبيات سياسی و هم به لحاظ فكری و اعتقادی بسيار ارزشمند است و حتی امروز با گذشت بيش از 14 قرن كاملا برای ارزيابی اوضاع مديريتی جامعه قابل بهره‌گيری است سعی در ايجاد آگاهی و بصيرت در جامعه زمان خود كردند.

عضو كميسيون امنيت ملی مجلس عنوان كرد: در واقع حضرت فاطمه زهرا(س) با ايراد خطبه فدكيه حقايق بسياری را مطرح كردند و شروع انحراف در دين و مديريت جامعه را تفرقه بر مبنای دخالتی كه در امر امامت حقه و ولايت صورت گرفت، دانستند.
 فاطمه آليا:
پس از رحلت پيامبر اكرم(ص) و انحرافات ايجاد شده حضرت زهرا(س) به تعبير امروزی با ايجاد فضای رسانه‌ای با حضور در منطقه‌ بيت الاحزان تلاش كردند توجه ديگران را نسبت به فاجعه‌ای كه در رابطه با رهبری جامعه اسلامی در حال وقوع است جلب كنند

وی تأكيد كرد: به عبارتی پس از رحلت پيامبر اكرم(ص) ولايت جامعه مسلمين مورد هدف قرار گرفت و امام بر حق با توطئه‌هايی كه صورت گرفت خانه‌نشين شد. اگرچه به لحاظ اصالت امر ولايت حضرت اميرالمونين(ع) و امامت ايشان موضوعی به حق و ثابت شده در غدير بود اما عده‌ای قلب حقيقت كردند و حقايق جامعه را به صورت وارونه ارائه كردند و با انحراف افكار عمومی امام بر حق را خانه‌نشين كردند.

آليا افزود: بر اين اساس حضرت صديقه كبری(س) حضور بسيار مؤثری در عرصه سياسی پيدا كردند و با افراد مؤثر و متنفذ حقيقت را مطرح كردند آن‌نان كه در تاريخ نيز ماندگار شود.

وی ابراز كرد: ايشان در فرازی بسيار مهم از خطبه فدكيه می‌فرمايند انسجام، نظم و وحدت جامعه در گرو ايمان و تمسك به اهل بيت(ع) است و در ادامه می‌فرمايند وقتی افراد جامعه از اهل بيت(ع) فاصله می‌گيرند اين اتفاق، نقطه شروع تفرقه، نزاع و برهم خوردن نظم و سامان جامعه است.

عضو فراكسيون زنان مجلس تصريح كرد: اين مسئله اهميت وجود ولايت در جامعه را نشان می‌دهد كه حضرت زهرا(س) در اين ارتباط هم تلاش و فداكاری كردند هم برای ثبت در تاريخ در جامعه خود اقدام به آگاه‌سازی كردند و همين خطبه فدكيه امروز به عنوان سند جاويد و ماندگاری از تلاش ايشان در جهت بصيرت‌افزايی ثبت شده است.

وی اظهار كرد: ايشان در زمان خودشان اين تلاش‌ها، روشنگری‌ها، بصيرت‌بخشی و بيداری به جامعه اسلامی را به عنوان بانويی كه الگوی زنان و مردان بودند انجام دادند و به نوعی اولين انوار و جرقه‌های بيداری اسلامی توسط حضرت زهرا(ع) آغاز شد.

آليا خاطرنشان كرد: همچنين ايشان را می‌توان اولين شهيده راه ولايت نام نهاد كه نشان از درجه بالای بحث ولايت در نزد حضرت زهرا(س) دارد. البته در زمان‌های بعد نيز حضرت زينب(س) همان راه ايشان را ادامه دادند و در برابر متعرضين به جايگاه ولايت ايستادند و اقدامات آنها را نزد افكار عمومی افشا كردند.

وی در پايان اظهار كرد: آثار تعاليم اين بانوان الهی را می‌توان در دوران انقلاب اسلامی از 15 خرداد تا پيروزی انقلاب و همچنين دفاع از حريم ولايت در دوران فتنه سال 88 و حماسه 9 دی مشاهده كرد كه همگی آنها به نوعی برگرفته از حركت سياسی حضرت زهرا(س) و حضرت زينب(س) است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها