کد خبر: ۴۹۵۳۷
زمان انتشار: ۱۶:۱۷     ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
دبير كميته رسيدگي به تخلفات اخلاق حرفه‌اي در فوتبال گفت: ما براي شكل ظاهري سه بازيكن استقلال به باشگاه تذكر داده‌‌ايم. تذكر اول رفت و افاقه نكرد، سپس تذكر دوم را داديم كه باز هم نتيجه‌اي نداده است. ما تذكر سوم را هم خواهيم داد و در ادامه برخوردهاي جدي‌تري خواهيم داشت؛ هرچند هر رفتاري جرايم خودش را دارد.
دبير كميته رسيدگي به تخلفات حرفه‌اي در فوتبال در گفت‌وگو با ايسنا ابتدا در واكنش به اظهارات عبدالله ويسي سرمربي تيم صبا كه مدعي شده بود يكي از تيم‌ها پيشنهاد رشوه 150 ميليون توماني به او داده است و نيز صحبت‌هاي مشابه سهراب بختياري‌زاده در اين رابطه، اظهار كرد: صحبت‌هاي ويسي در حد اظهار نظر بوده است اما با اين حال ما او و سهراب بختياري زاده را به جلسه فردا (يكشنبه) كميته دعوت كرديم تا اطلاعات لازم را در اختيار ما قرار دهند. تلفن‌هاي خاصي كه به آنها شده و مواردي از اين دست را با جديت پيگيري خواهيم كرد.

وي درباره صحبت‌هاي مديرعامل باشگاه نفت آبادان هم كه مدعي بود برخي از دلالان منتسب به باشگاه پرسپوليس، مزاحمت‌هايي را براي تيمش ايجاد كرده‌اند نيز خاطرنشان كرد: برابر آيين‌نامه نقل و انتقالات هر گونه مذاكره با بازيكني كه هنوز با باشگاهي قرارداد دارد تخلف است و در رابطه با باشگاه پرسپوليس هم معتقدم آنها نه با بازيكني مذاكره كرده‌‌اند و نه خواهند كرد. شايد برخي دلال‌ها به دنبال سوءاستفاده از عنوان پرسپوليس هستند، بنابراين ما از باشگاه نفت آبادان مي‌خواهيم تا آن شخص يا اشخاص مورد نظر را به ما معرفي كنند. بنده در اين رابطه شخصا با محمد رويانيان مديرعامل باشگاه پرسپوليس صحبت كردم و او شايعه مذاكره باشگاهش با بعضي بازيكنان را تاييد نكرد و اين اقدام نادرست را محكوم دانست.

عليپور در پاسخ به اين سوال كه با نزديك شدن هفته‌هاي پاياني ليگ برتر و اينكه احتمال بروز تباني‌ها قوت مي‌‌گيرد، آيا برنامه‌اي براي نظارت و كنترل تيم‌ها و مسابقات‌شان داريد، به ايسنا گفت: نظارت‌ها مانند سابق ادامه دارد. البته الان همه تيم‌هاي ليگ برتر خودشان به نحوي گرفتار بازي‌ها و نتايج آن هستند. بعضي براي قهرماني تلاش مي‌كنند، بعضي مي‌خواهند در ليگ بمانند و برخي هم دنبال كسب سهميه آسيايي هستند. بنابراين امكان تخلف در آن بسيار ضعيف است. با اين حال سيستم ما مشخص است و دوستان خبره ما با روش‌ها و ترفندهاي حرفه‌اي مسابقات را كنترل مي‌‌كنند. با اين حال همه مي‌دانيم فوتبال مثل كار كردن درون يك اتاق شيشه‌اي است كه اگر بازيكني تخلف خاصي داشته باشد، همه آن را مي‌فهمند. من از بابت مسابقات ليگ حرفه‌اي نگراني ندارم و بيشتر نگرانم مسابقات ليگ دسته يك هستم، هرچند در آنجا هم فعلا اوضاع بدون مشكل خاصي دنبال مي‌شود.

دبير كميته رسيدگي به تخلفات اخلاق حرفه‌اي در فوتبال درباره برخورد با تغييراتي كه در شكل ظاهري برخي بازيكنان از جمله چند بازيكن استقلال بوجود آمده نيز تصريح كرد: ليگ يازدهم با همان مقررات اخلاقي سابق در ليگ كارش را دنبال مي‌كنند. بي‌شك تمام سوءاستفاده‌هاي ناشي‌ از احساس تغيير فضاي نظارت بر فوتبال، رصد مي‌شود كما اينكه ما براي شكل ظاهري سه بازيكن استقلال به باشگاه تذكر داده‌‌ايم. تذكر اول رفت و افاقه نكرد، سپس تذكر دوم را داديم كه باز هم نتيجه‌اي نداده است. ما تذكر سوم را هم خواهيم داد و در ادامه برخوردهاي جدي‌تري خواهيم داشت؛ هرچند هر رفتاري جرايم خودش را دارد. ما اين موارد را قطعا براي شروع فعاليت اين بازيكنان در فصل آينده لحاظ خواهيم كرد. ما تذكرها را به مديرعامل باشگاه و سرپرست‌ تيم‌شان هم ارجاع داده‌ايم.

عليپور در واكنش به ادعاي بعضي افراد مبني بر اينكه رفتن عزيزمحمدي از كميته فوق، باعث آزاد شدن بازيكنان شده است نيز خاطرنشان كرد: واقعا اين طور نيست. به هر حال عزيزمحمدي حضور فعالي در برنامه‌هاي كميته داشت اما قانون همچنان همان قانون است و ما در اجراي آن جدي هستيم. نبايد اين تغييرات ظاهري بعضي بازيكنان را به محمدي نسبت داد هرچند او حساسيت بيشتري نسبت به وجود اين مسايل در فوتبال داشت.

وي درباره آزاد شدن فعاليت بعضي مربيان در ليگ برتر از جمله اكبر ميثاقيان و فرهاد كاظمي، اظهار كرد: اين مربيان منعي براي فعاليت در ليگ برتر ندارند، هرچند ما در پايان فصل عملكرد يك‌ساله تمام مربيان فعال را بررسي مي‌كنيم، از باشگاه‌هاي مختلف استعلام مي‌گيريم و در نهايت مربياني كه مجوز حضور در ليگ برتر را داشته باشند، مي‌توانند با تيم‌هاي مختلف قرارداد ببندند. يكسري از باشگاه‌ها به خصوص باشگاه‌هاي صنعتي هم مقررات خودشان را دارند و براي عقد قرارداد با مربي مي‌بايست از مقامات بالاترشان استعلام بگيرند. آنها نيز با گرفتن استعلام از دستگاه‌هاي ديگر تصميم‌هاي بعدي را براي تيم‌شان مي‌گيرند.

عليپور تاكيد كرد: در مجموع آنچه به حيطه عملكرد يكساله مربيان در حوزه‌هاي اخلاقي، رفتاري و بويژه سه مساله فعاليت در استفاده بازيكنان از مواد نيروزا، نيز مسايل مربوط به سوءجريان مالي و در نهايت استفاده از عوامل غيرفني در كسب نتايج تيمش، به طور كامل رصد مي‌شود. در حال حاضر هيچ فرد خاصي جزو موارد رسيدگي ويژه ما در شرايط فعلي وجود ندارد.

وي در ادامه اين گفت‌وگو درباره برخورد با نفوذ مسايل سياسي در حوزه فوتبال كه بعضا مشكلاتي را براي فراهم كردن بازي‌هاي تداركاتي ملي بوجود آورده و در تازه‌ ترين مورد شاهد لغو مسابقه دوستانه با امارات بوديم، نيز به ايسنا گفت: فوتبال در چارچوب مقررات فيفا در تمام دنيا جريان دارد اما با اين حال در ساليان گذشته هم ما چنين مشكلاتي را داشتيم. معتقدم در وهله اول بهتر است فدراسيون و فوتبال ما قيد ارتباط با كشورهاي حاشيه خليج فارس به خصوص امارات را بزند. اين‌ كشورها در شان فوتبال ما نيستند و به لحاظ فني نه تنها كمكي به پيشرفت بازيكنان ما نمي‌كنند بلكه عاملي براي افت‌شان نيز خواهند بود. ضمن اينكه فضاي آنجا به لحاظ اخلاقي بحران‌هايي در آن وجود دارد. پيشنهاد مي‌كنم كليه ارتباط‌هاي فوتبالي ما با امارات به حالت تعليق در آيد و شرايطي ايجاد كنيم تا بازيكنان ايراني شاغل در ليگ اين كشور هم آنجا را ترك كنند. نبايد كار ما به جايي برسد كه چنين كشور كوچكي اين رفتار را با ما داشته باشد. نمي‌دانم چرا با عمده كشورهايي كه مايلند با ما در ارتباط باشند، همكاري نمي‌كنيم، مثلا بلغارستان.

عليپور تاكيد كرد: اگر در اين يكساله، مقداري وحدت و اتحاد ملي در حمايت از تيم ملي فوتبال ايران بين فدراسيون و دستگاه‌هاي دولتي ديگر بوجود آيد و دولت، مجلس، وزارت امور خارجه و... همه كمك كنند تا امكانات اردويي براي تيم ملي در بالاترين سطح خود باشد، ديگر فدراسيون ما مجبور نمي‌شود با كشورهايي مثل امارات مذاكره كند و آنها هم يكطرفه بازي با تيم كشورشان را لغو كنند! شك ندارم علي كفاشيان رييس فدراسيون اگر بودجه بيشتري براي تيم ملي داشته باشد، هرگز سراغ كشورهايي در حد امارات نمي‌رود. شايد نظر كارلوس كي‌روش اين باشد كه تيم ملي ابتدا با تيم‌هاي ضعيف‌تر بازي كند اما مي‌توانيم تيم‌هاي ديگري را به عنوان حريف تداركاتي مدنظر داشته باشيم.

وي گفت: تيم ملي زماني با تيم‌هاي بزرگي چون آلمان بازي مي‌كرد. موفقيت در فوتبال و بوجود آوردن بهترين شرايط براي موفقيت تيم ملي هميشه در گرو بودجه و امكانات است. فوتبال اگر بودجه كافي داشته باشد خودش مي‌تواند راه خودش را باز كند و موفق باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها