کد خبر: ۴۹۴۳۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۹     ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
در تازه ترین تماس های مقامات ترکیه با افسران سوریه در پرونده بازداشت شماری از افسران ترک در اراضی سوریه، مقام های ترکیه چندین پیشنهاد از جمله تحویل افسران سوری فراری و تحت تعقیب را ارایه داده اند، اما دولت سوریه تاکید کرده است تنها شرط آزادی افسران ترک، تحویل عبدالله اوجالان فعال معروف کرد ترکیه است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه خبری 598 به نقل از سایت عربی پرس به نقل از منابع پیگیر پرونده رسوایی افسران ترک، گفت وگوهای بسیار محرمانه مستقیم و غیر مستقیمی میان دولت رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و طرف سوری برای آزادی این افسران در جریان است.

طی درگیری های یک سال اخیر میان ارتش سوریه و پیکارجویان مسلح در این کشور، ارتش سوریه توانست شماری از افسران ترک، قطری و فرانسوی را بازداشت کند. این افسران متهم به انجام فعالیت های تخریبی علیه نظام حاکم، امنیت ملی و ثبات و امنیت در سوریه هستند.

در هفته های اخیر، سرتیپ عبدالله الخلیفی از معاونان فرمانده ستاد مشترک ارتش قطر در سفری ناگهانی و محرمانه به دمشق، گفت وگوهایی را با مقام های سوری درباره آزادی 2 افسر قطری بازداشت شده در اراضی سوریه برگزار کرده بود.

مقام های ترکیه برای آزادی افسران خود، چندین پیشنهاد از جمله تحویل افسران سوری فراری و تحت تعقیب را ارایه داده اند، اما دولت سوریه تاکید کرده است که مقام های ترکیه این افراد را در نزد خود نگه دارند، چرا که نیازی به افراد خائن به میهن خویش وجود ندارد و می توانند در ماموریت های دیگری برای طرف ترک مفید باشند، اما تنها شرط آزادی افسران ترک، تحویل عبدالله اوجالان فعال معروف کرد ترکیه است.

این گفت وگوها در حالی برگزار می شود که "تیری میسان" تحلیلگر و رروزنامه نگار مشهور فرانسوی طی روزهای گذشته اعلام کرد که فرانسه در حال گفت وگوی غیر مستقیم و از طریق امارات عربی متحده با سوریه است تا زمینه آزادی آنان را فراهم سازد.

فرانسه در کنار ایالات متحده آمریکا، انگلیس و شماری از کشورهای عربی نظیر قطر و عربستان سعودی طی یک سال گذشته شدیدترین تحریم ها را علیه سوریه اعمال کردند و تمام تلاش خود را برای متزلزل کردن ارکان حاکم در این کشور به کار گرفتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
سوریه نباید حالا حالاها در مورد این افراد حتی حرفی بزند بلکه این موارد در زمان انتخابات افساری برای کنترل دولتهای وابسته آمریکاست در عین حال تحت هیچ عنوان آنهارا برگشت ندهد تا تضعیفی برای افسران مزدور باشد تا در حریم مربع حماس ایران حزب الله و سوریه نشوند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
سلام!
از نظر من آن دو افسر قطری باید اعدام شوند تا قطر بفهمد کجای کار قرار دارد!!!!!
تعویض عبدالله اوجالان با افسران ترک.پیشنهاد بسیار خوبی است.
انجامش می دهیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها