کد خبر: ۴۹۲۷۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۹     ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
یک فعال صلح با اعلام حمایت از نویسنده آلمانی منتقد رژیم‌صهیونیستی گفت که اقدام این رژیم مبنی بر ممنوعیت سفر این نویسنده، کاملا احمقانه است.

روزنامه آلمانی "زوددویچه "، "یوری اونری" نویسنده و فعال صلح در اسرائیل با اعلام حمایت خود از "گونتر گراس" نویسنده آلمانی و برنده جایزه ادبیات نوبل گفت که شعر انتقادی وی از اسرائیل، یهودستیزی نیست.

بر اساس این گزارش، اونری که از منتقدین قاطع سیاست تجاوزکارانه اسرائیل و طرفدار تشکیل دولت مستقل فلسطین در کنار اسرائیل است گفت که این یک جنجال سیاسی کاملا غیر ضروری است که آلمانیها و اسرائیلیها در این راستا با هم رقابت کنند که چه کسی می تواند بیشتر به گونترگراس ناسزا بگوید و چه کسی اظهارات فوق العاده تری را درباره وی می تواند به کار ببرد."اونری" همچنین ممنوعیت سفر به اسرائیل برای گراس را تصمیمی کاملا احمقانه از طرف این رژیم ارزیابی کرد.

پیش از این "دنیل بار" وزیر بهداشت کابینه مرکل صدراعظم آلمان، با انتقاد از واکنش‌ها به شعر انتقادی گونتر گراس و مواضع ضد اسرائیلی وی، این واکنش‌ها را بیش از حد مبالغه آمیز خوانده بود.

"بار" با اشاره به طرح وزارت امور داخلی رژیم صهیونیستی مبنی بر ممنوعیت ورود گراس به سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: این تصمیم بسیار مبالغه‌آمیز و واکنشی بیش از حد به ا نتقادات گراس است.وی افزود: فکر نمی‌کنم گراس تمایلی به حضور در اسرائیل داشته باشد. در عین حال وزیر بهداشت آلمان از گراس نیز انتقاد کرد.

این اظهارات پس از ان صورت گرفت که  "الی ییشای" وزیر امور داخلی کابینه رژیم صهیونیستی با متهم کردن گراس به همکاری با نیروهای ویژه هیتلر موسوم به "اس‌اس"، به شدت شعر وی را محکوم کرد و هدف از انتشار آن را شعله‌ور کردن آتش کینه بر ضد اسرائیل دانست. وی گفت: اگر گونتر می‌خواهد به چاپ چنین مطالبی ادامه دهد به او پیشنهاد می‌کنم به ایران برود و در آنجا کار خود را ادامه دهد، چرا که در آنجا از وی حمایت خواهد شد.ییشای با استناد به قوانین داخلی اسرائیل اعلام کرد که گراس حق ورود به سرزمین‌های اشغالی را ندارد.

"آویگدور لیبرمن" وزیر خارجه اسرائیل نیز با درخواست از رهبران کشورهای اروپایی برای محکوم کردن شعر گونتر گراس گفت: در گذشته شاهد این بودیم که چگونه بذرهای نفرت از اسرائیل به آتشی شعله‌ور تبدیل شد و رهبران اروپا باید با هرگونه اظهار نظری که حاوی مضامین ضد اسرائیلی است مخالفت کرده و آن را محکوم کنند.

در شعر گونتر گراس که هفته گذشته در نشریه‌های اروپایی منتشر شد، از اسرائیل به عنوان تهدیدی برای صلح جهانی یاد شد. گراس در شعر خود از دولت آلمان نیز خواسته بود تا کمک و حمایت از برنامه‌های نظامی اسرائیل را متوقف کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها