کد خبر: ۴۹۲۲۵
زمان انتشار: ۱۱:۳۴     ۲۴ فروردين ۱۳۹۱
با اعزام کماندوهای افغان به ولایت شرقی "نورستان"، 400 پلیس که توسط طالبان محاصره شده بودند و خطر مرگ آنان را تهدید می‌کرد، نجات یافتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، "غلام الله" فرماندهی امنیتی ولایت نورستان به خبرگزاری "بخدی" ضمن تایید این خبر گفته است که این کماندوها، بامداد امروز (پنجشنبه) در مرکز منطقه" کامدیش" از طریق هواپیماهای نظامی وزارت دفاع،مستقر شدند.

غلام الله گفته است، در حال حاضر، این کماندوها در مرکز منطقه کامدیش که از چند هفته پیش بدین سو در محاصره طالبان قرار داشت، مستقر شده‌اند.

بر اساس این منبع خبری، قبل از این"محمد تمیم نورستانی" والی نورستان از عدم توجه وزارت‎های دفاع و کشور در مورد وضع امنیتی نورستان به شدت انتقاد کرده و گفته بود: حداقل 400 پلیس در منطقه کامدیش توسط طالبان محاصره شده اند و در صورتی که وزارت دفاع مداخله نکند، خطر مرگ آنان را تهدید می‌کند.

غلام الله صبح امروز در گفت‎وگو با خبرگزاری بخدی تأیید کرده است که پس از استقرار کماندوهای ارتش ملی در مرکز کامدیش، نیروهای پلیس که در این منطقه در محاصره طالبان قرار داشتند، از محاصره طالبان نجات یافتند.

 

ولایت نورستان در شرق افغانستان از موقعیت ژئوپلیتیک و نظامی خاصی برخوردار است که در این اواخر مورد توجه طالبان قرار گرفته است.

در صورت سقوط این ولایت، طالبان به ولایات شمال افغانستان نیز راه خواهند یافت و گفته می‎شود که یکی از علل اصلی تجمع طالبان در ولایت نورستان، راه یافتن به ولایات شمالی این کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
ارسال نظرات
الیاس
Afghanistan
۲۲:۰۱ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
۶
۰
من به اینان افتخار میکنم تشکر
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۳
۰
۱
تاک تیک نیزامی بلد نیستیدیاملت رانادان می بینید برادران من دولت باید بایدباجدییت برخوردکند
پاسخ
ذکریا
United States
۱۹:۴۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۴
۲
۰
ایول به نیروی های خاص کماندو افغانستان تشکر . زنده باد افغانستان
پاسخ
عبدالرشید
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۲ - ۱۱ تير ۱۳۹۶
۰
۰
زنده باد تمام افسران پلیس های افغانستان
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها