کد خبر: ۴۸۸۵۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۲۲ فروردين ۱۳۹۱
احمدی‌نژاد در جمع پرشور مردم بندرعباس
رئیس‌جمهور گفت: مسئولیت نظام، دولت، رؤسای ‌جمهور، قوه قضائیه و مجلس اجرای عدالت در کشور است و اگر قرار است پیشرفتی صورت گیرد باید برای تمام نقاط کشور بوده و حتی دورافتاده‌ترین نقاط نیز از آن برخوردار باشد.

فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه تختی و در اجتماع پرشور مردم شهرستان بندرعباس، مردم این دیار را انسان‌هایی پرتلاش و با اندیشه‌ها و همت‌های بلند و اراده‌های پولادین دانست که قرن‌ها و سال‌ها در این خطه عزتمندانه و پرافتخار از موجودیت، فرهنگ، استقلال و عظمت ملت ایران شجاعانه دفاع کردند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به درسی از مکتب پیامبر اسلام(ص) گفت: پس از دعوت به توحید مهمترین ماموریت پیامبران الهی دعوت انسان‌ها به عدالت و برپایی قسط در جامعه بشری است که این در حقیقت خمیرمایه خلق عالم است.

وی با بیان اینکه خداوند همه هستی و وجود انسان را بر اساس عدالت خلق کرده است، اظهار داشت: عدالت سکوی اول برای اعتلا و سعادت انسان است چراکه اگر همه امکانات عالم و علوم و فناوری در دسترس یک ملت و جامعه بشری باشد اما روابط آن ملت براساس عدالت تنظیم نشود، فرصت سعادت و شکوفایی را نمی‌یابند.

احمدی‌نژاد در ادامه شرط اول رسیدن به قله‌های عزت، شرافت، سعادت و کمال انسانی را، برقراری عدالت در جامعه دانست و گفت: هیچ شرایطی نباید مانع از اراده انسان برای برقراری عدالت در جامعه باشد.

رئیس‌جمهور پیامبر گرامی اسلام و ائمه طاهرین را عینیت و تجسم عدالت در جهان توصیف کرد و اظهار داشت: خدای متعال از انسان خواسته در همه فعالیت‌ها از جمله تجارت، سیاست، دانشگاه،‌ مدرسه، بازار و مزرعه با عدالت بین خود رفتار کند و کم‌فروشی، تجاوز به حقوق دیگران و تضییع حق کارگران و اقشار ضعیف در جامعه وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه لازمه سعادت، کمال و آرامش میان انسان‌ها استقرار و برقراری عدالت است، افزود: اگر به نقطه‌ای برسیم که مردم پایبند و مدافع عدالت و ایستاده در برابر بی‌عدالتی باشند در آن صورت دیگر فقر، تبعیض، اندوه، فاصله طبقاتی، کینه، جنگ، اشغالگری، تجاوز و غارت ثروت‌ها را شاهد نخواهیم بود.

احمدی‌نژاد هرگونه پیشرفت و آبادی را برای تمام نقاط کشور دانست و گفت: باید در دور افتاده‌ترین نقاط کشور هم از همه پیشرفت‌های روز دنیا برخوردار باشند.

رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم اخیر دولت مبنی بر ساماندهی وضعیت کارگران و کارمندان شرکتی دستگاه‌های دولتی اظهار داشت: یکی از جلوه‌های عدالت این است که این قانون به طور کامل در سراسر نقاط کشور اجرا شود و هر روز تعلل در آن در حقیقت بی‌عدالتی و تضییع حقوق مردم است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت نظام، دولت، رؤسای ‌جمهور، قوه قضائیه و مجلس اجرای عدالت در کشور است و در این راستا اگر قرار است آبادی و پیشرفتی صورت بگیرد باید برای تمام نقاط کشور بوده و حتی دورافتاده‌ترین نقاط نیز از آن برخوردار باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها