کد خبر: ۴۸۷۴۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۹     ۲۲ فروردين ۱۳۹۱

گروه خبری تلویزیون الجدید لبنان كه از شبكه های مخالف جریان 14 مارس و نزدیك به حزب الله به شمار می آید، عصر امروز دوشنبه در حین تهیه گزارش خبری در نقطه مرزی درخاك لبنان مورد هدف افراد ناشناسی از داخل خاك سوریه قرار گرفتند؛ افرادی كه سوریه آنها را تروریست‌ها معرفی كرده است.

به گزارش ایرنا از بیروت، با توجه به گسترده شدن عملیات قاچاق سلاح از سوی جریان 14 مارس به داخل خاك سوریه برای دامن زدن به ناامنی ها، تلویزیون الجدید كه شبكه خبری مخالف این سیاست ها به شمار می آید، امروز تیم خبری خود را برای تهیه گزارش عازم مناطق مرزی لبنان با سوریه كرد اما دقایقی پس از آغاز فیلمبرداری، این تیم خبری مورد هدف افراد ناشناسی از داخل خاك سوریه قرار گرفت.

طی این سوء قصد، 'علی شعبان' فیلمبردار شیعه این گروه را كه در جنگ 33 روزه هم نقش فعالی ایفا كرده بود، كشته و 'حسین خریس'خبرنگار حاضر در صحنه نیز مجروح شد.

تلویزیون ان بی ان لبنان نیز خبر داد كه مقامات سوریه اعلام كرده اند تحقیقات لازم در این خصوص را آغاز كرده و نتایج را به اطلاع مسئولین لبنانی خواهند رساند.

درعین حال حال شبكه الجدید اعلام كرد كه مقامات سوریه اعلام كرده اند تیراندازی گسترده به سمت گروه لبنانی توسط گروههای تروریستی صورت گرفته است . این افراد در همین منطقه، قبلا سربازان سوری را هم مورد هدف قرار داده اند.

 

این حادثه، رییس جمهور، رییس مجلس و نخست وزیر لبنان و همچنین حزب الله را لحظاتی پس از این ماجرا به واكنش واداشت.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای این حادثه را محكوم كرد و به خانواده علی شعبان این حادثه را تسلیت گفت.

'میشل سلیمان' با خانواده فرد كشته شده ابراز همدردی كرده و فورا طی تماس تلفنی با سفیر لبنان در دمشق، وزیر دادگستری لبنان و هیات عالی روابط دو كشور خواستار پیگیری موضوع و عدم تكرار چنین حادثه هایی شد.

' نجیب میقاتی' نخست وزیر لبنان هم ضمن محكوم كردن این حادثه از ارتش كشور خواست تا در این خصوص فورا تحقیقات خود را آغاز كنند.

' نبیه بری' رییس مجلس لبنان هم خواستار كنترل مرزهای میان دو كشور شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها