کد خبر: ۴۸۶۸۹۵
زمان انتشار: ۱۸:۱۰     ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
انتخابات ریاست جمهوری و خطر بزرگ قوم‌گرایی؛
آنچه عیان است گرایشات قوم گرایانه پزشکیان و استفاده از آن در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی می باشد؛ بی تردید ورود چنین موضوعی به صحنه انتخابات، آسیب های فراوانی را برای کشور به وجود خواهد آورد و تبعات آن می تواند دامن جمهوری اسلامی را تا سالیان سال بگیرد.
سرویس سیاسی پایگاه 598؛ احسان اشرفی/ مسعود پزشکیان از گزینه های اصلی اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری می باشد و این طیف سیاسی امید زیادی به نماینده تبریز برای فتح پاستور بسته است.

این در حالی است که طی سالیان اخیر مسعود پزشکیان مواضعی را در خصوص مسائل قومیتی اتخاذ کرده که حواشی فراوانی به دنبال داشته است. از طرفی در بسیاری از مواقع این اظهارات قومیت گرایانه مسعود پزشکیان، به پاس گلی برای رسانه های ضدانقلاب تبدیل شده است و منجر شده تا دشمنان ایران با استفاده از این اظهارات، تبعیض قومیتی توسط نظام جمهوری اسلامی را به مخاطبان خود القا کنند.

به عنوان نمونه پزشکیان در مهرماه سال 97 طی مصاحبه ای عنوان کرده بود که چنانچه دولت، وزیر ترک نداشته باشد عکس العمل نشان خواهیم داد.




تهدیدی که اتفاقا مثمرثمر هم واقع شد و در همان برهه زمانی، رضا رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن، تجارات به مجلس معرفی و توانست رأی اعتماد بگیرد؛ رحمانی پس از حدود یک سال و نیم از آغاز فعالیت های خود، به دلیل وضعیت آشفته بازار خودرو توسط رئیس جمهور از کار برکنار شد.

او چندی پیش نیز مدعی شده بود با توهین‌هایی که به قومیت‌ها و زبان‌ها داشته‌ایم سبب شدیم یک عده به تجزیه‌طلبی، جدایی‌خواهی و گرایش به کشورهای اجنبی و بیگانه میل پیدا کنند.

این اظهارنظر عجیب پزشکیان با استقبال رسانه های ضدانقلاب و تجزیه طلب همچون العربیه فارسی همراه شد تا با استفاده از مواضع این نماینده مجلس شورای اسلامی، به فعالیت های تجزیه طلبانه رنگ و بویی حق طلبانه ببخشند.




پزشکیان در تشکیل فراکسیون پر حرف و حدیث مناطق ترک نشین نیز نقشی محوری ایفا کرد و سرانجام این فراکسیون در آبان ماه سال 95 تشکیل شد؛ اتفاقی که استقبال رسانه های ضدانقلاب و تجزیه طلب همچون گوناز تی‌وی و بی بی سی فارسی را به همراه داشت.

برخی از نمایندگان مجلس تشکیل این فراکسیون را مقدمه‌ای برای تشکیل دیگر فراکسیون‌های قومی و «تعمیق شکاف‌های قومیتی» دانسته بودند.

به هر حال مدتی بعد برخی نمایندگان از مخالفت هیات‌رییسه مجلس با این فراکسیون خبر دادند تا عملا در کمتر از یک سال، این فراکسیون منحل شود.

آنچه عیان است گرایشات قوم گرایانه پزشکیان و استفاده از آن در مسائل مختلف سیاسی و اجتماعی می باشد؛ بی تردید ورود چنین موضوعی به صحنه انتخابات، آسیب های فراوانی را برای کشور به وجود خواهد آورد و تبعات آن می تواند دامن جمهوری اسلامی را تا سالیان سال بگیرد؛ از طرفی حضور فرد قوم گرایی همچون مسعود پزشکیان در مسندی ملی مانند ریاست جمهوری می تواند در ادامه فاجعه آفرین باشد و لازم است تا شورای نگهبان با دقت هر چه بیشتر صلاحیت وی را برای انتخابات بررسی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها