کد خبر: ۴۸۶۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۰     ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
مصطفی کمال پورتراب گفت: هر چند من به عنوان مشاور عالی در حوزه موسیقی وزارت ارشاد انتخاب شده‌ام اما تا‌کنون مشورتی در حوزه فعالیت‌های موسیقی با من صورت نگرفته است.

«مصطفی کمال‌پورتراب» از پیشکسوتان عرصه موسیقی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس در خصوص جدیدترین آثارش، اظهار داشت: کتاب «‌مسئله حرمت و حلیت موسیقی در نظام جمهوری اسلامی ایران» از جدیدترین کتاب‌های من است که به زودی توسط نشر چشمه چاپ و روانه بازار خواهد شد.

 

* کتاب « مسئله حرمت و حلیت موسیقی در نظام جمهوری اسلامی ایران» به چاپ می‌رسد

 

نویسنده کتاب «تئوری موسیقی» با اشاره به اینکه این کتاب ماحصل گفت‌وگو با روحانیون درباره موسیقی است، گفت: 3 سال پیش گفت‌وگویی با روحانیون درباره چگونگی استفاده از موسیقی در صدا و سیما داشتم که پس از اتمام جلسات این مطالب در قالب 18 صفحه در‌آمد که نشر چشمه این مطالب را در 12 صفحه ویراستاری کرده است که پس از تائید نهایی به چاپ خواهد رسید.

 

* «‌فواصل موسیقی از راه ریاضی» برای نخستین بار در دنیا ارایه شد

 

این پیشکسوت عرصه موسیقی کشورمان در ادامه افزود: تحقیقات گسترده دیگری در زمینه «‌فواصل موسیقی از راه ریاضی» انجام داده‌ام که برای نخستین بار در دنیا صورت گرفته است و امیدوارم با همکاری علاقه‌مندان به موسیقی نتایج این پژوهش‌ها به صورت کتاب در آید.

نویسنده کتاب «هارمونی شونبرگ» با ابراز خرسندی از تحولات صورت گرفته در عرصه سینمای کشور خاطرنشان کرد: امیدوارم همان‌گونه که در حوزه سینما شاهد تحولات خوبی بودیم در عرصه موسیقی کشور هم این رخدادها صورت گیرد.

 

* صدا و سیما در زمینه معرفی موسیقی ایرانی تلاش بیشتری انجام دهد

 

کمال پورتراب تصریح کرد: فعالان عرصه موسیقی کشور باید تلاش بیشتری در معرفی موسیقی اصیل ایرانی به افراد جامعه صورت دهند و صدا و سیما در این زمینه می‌تواند همچون گذشته از فعالان این عرصه باشد تا جوانان ما موسیقی خوب ایرانی ‌را بهتر بشناسند.

 

* به عنوان مشاور عالی دفتر موسیقی تا‌کنون برای مشاوره دادن دعوت نشدم

 

مشاور عالی دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هر چند من به عنوان مشاور عالی در حوزه موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شدم و مورد احترام هستم اما تا‌کنون مشورتی در حوزه فعالیت‌های موسیقی کشور با من صورت نگرفته است و شاید علت آن توجه نشدن به موسیقی کشور باشد که ‌علت آن هم کمی بودجه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها