کد خبر: ۴۸۴۸۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۲۰ فروردين ۱۳۹۱
نماینده سمنان در ابتدای سخنانش و در واکنش به پاسخ کوتاه حاجی بابایی به سؤالش گفت: آقای حاجی‌بابایی لطفا مثل رئیس‌تان با ما شوخی نکنید.

نمایندگان مجلس صبح امروز جلسه‌ای علنی داشتند که این جلسه با حاشیه‌هایی نیز همراه بود.

* سردار مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی صبح امروز به مجلس آمد تا نمایندگان را در جریان اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی قرار دهد. وی در گزارش خود آماری از تصادفات و همچنین جرائمی که در این مدت صورت گرفته به نمایندگان ارائه داد.

* سردار مومنی بعد از تذکر هیئت رئیسه مجلس که به وی اعلام کرد وقتش برای ارائه گزارش تمام شده از جایگاه سخنرانی پایین آمد ولی از صحن مجلس خارج نشد و در بین صندلی‌های نمایندگان با آنها به گفت‌و‌گو پرداخت.

* پرونده لایحه جامع منابع طبیعی که در جلسه قبلی بهارستان حاشیه‌های زیادی به همراه داشت، در جلسه امروز با درخواست استرداد دولت از دستور خارج شد.

* در جریان رسیدگی به طرح اصلاح موادی از آئین‌نامه داخلی مجلس که برای تصویب نیاز به رای دو سوم داشت، لاریجانی تامل زیادی در هنگام رای‌گیری‌ها از خود نشان داد.

وی از وکلای ملت می‌خواست که رای خود را اعلام کنند. لاریجانی در جریان رسیدگی به این طرح چندبار به نمایندگان برای اعلام رای‌شان تذکر می‌داد.

* تذکرهای لاریجانی حتی دامنگیر جانشین هم شد. لاریجانی خطاب به باهنر گفت که آقای باهنر رای خود را اعلام کنید.

* اصرار لاریجانی برای شرکت نمایندگان در رای گیری‌های امروز همچنان ادامه داشت. رئیس مجلس می‌گفت که رای نمایندگان لب مرز است. وی همچنین خطاب به نمایندگانی که جلوی درب ورودی مجلس ایستاده بودند، گفت دوستانی که دم در هستند، رای خود را بدهند.

رئیس مجلس همچنین از نمایندگان درخواست می‌کرد که از مجلس خارج نشوند.

* رسیدگی به سؤال مصطفی کواکبیان نماینده سمنان از وزیر آموزش و پرورش در خصوص مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از پرحاشیه‌ترین دستورکارهای امروز مجلس بود.

* سؤال کواکبیان از حاجی‌بابایی این بود که چرا مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان را با وجود انتقادات فراوان برکنار نمی‌کنید که حاجی بابایی هم با حضور در جایگاه پاسخی کوتاهی به کواکبیان داد.

حاجی بابایی خطاب به نماینده سمنان اظهار داشت: ما که مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان را برکنار کرده‌ایم. بعد از این اظهار نظر کوتاه حاجی‌بابایی از جایگاه پایین آمد و نوبت به سخن گفتن کواکبیان رسید‌ اما محمد‌رضا باهنر نایب رئیس مجلس نتوانست به سادگی از کنار این مسئله عبور کند؛ به طوری که گفت: این هم از سؤال‌های عجیب و غریب است.

باهنر از کواکبیان خواست که توضیحاتش را بدون پرداختن به مسائل دیگر و فقط در موضوع سؤال ارائه دهد و از ارائه توضیحات اضافه بپرهیزد.

* کواکبیان که صدای بلندش شهره خاص و عام‌ است، بعد از روشن شدن میکروفنش خطاب به باهنر گفت: آقای رئیس من یک ربع وقت دارم که صحبت کنم و اگر شما احساس کردید سخنانم خارج از موضوع سؤال است، می‌توانید اجازه ندهید که سخنانم را ادامه دهم.

* نماینده سمنان در ابتدای سخنانش و در واکنش به پاسخ کوتاه حاجی بابایی به سؤالش گفت: آقای حاجی‌بابایی لطفا مثل رئیس‌تان با ما شوخی نکنید.

* جلسه علنی مجلس 3 رئیس داشت علی لاریجانی، محمد‌رضا باهنر، و سیدشهاب‌الدین صدر به ترتیب افرادی بودند که جلسه علنی مجلس را اداره می‌کردند.

فارس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها