کد خبر: ۴۸۲۷۳
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
نقش رهبر انقلاب در گذر از این چالش‌ها و بحران‌ها، بی‌بدیل و بسیار برجسته بود و هم از این روست که ایشان همواره مورد کینه و بغض دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند.

تاریخ جمهوری اسلامی در دوران زعامت حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، آکنده از حوادث بزرگ و رویدادهای بسیار مهم و سرنوشت‌ساز بوده است؛ حوادث و بحران‌هایی که هر یک از آن‌ها به تنهایی قادر بود یک نظام مستقر با ریشه‌های بسیار عمیق را از جای برکند و آن را به موزه‌ تاریخ بسپرد؛ حوادثی نظیر ارتحال امام خمینی(ره) در سخت‌ترین شرایط امنیتی که در نگاه دشمنان انقلاب اسلامی یک فرصت استثنایی برای نابودی جمهوری و یک نقطه عطف در تاریخ مبارزات آن‌ها علیه انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رفت.

فتنه‌های بزرگی همچون جنگ اول خلیج فارس در آغاز مسؤولیت رهبری حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، واقعه میکونوس و بحران در روابط خارجی ایران و بالاخره دوران پر آشوب حاکمیت اصلاح طلبان که به چالشی دامنه‌دار برای نظام اسلامی بدل شد و خود به تنهایی بستر تکون بحران‌ها و رویدادهای بسیار تلخ و ملال‌آور در طول یک دهه گردید.

مع‌الوصف ملت ایران هیچ‌گاه از اصول و آرمان‌های اسلامی و انقلابی خود کوتاه نیامد و در پاسداری از این بنای رفیع چنان که شایسته یک ملت بزرگ، پیشتاز و تمدن ساز بود، از خود همت و سرسختی نشان داد.

اما نقش رهبر انقلاب در گذر از این چالش‌ها و بحران‌ها، بی‌بدیل و بسیار برجسته بود و هم از این روست که ایشان همواره مورد کینه و بغض دشمنان انقلاب اسلامی قرار گرفته‌اند. همچنان که رهبر انقلاب خود در واکنش به یکی از حوادث تلخ این دوران که در آن، هدف ناجوانمردانه‌ترین اتهامات قرار گرفته بود، فرمودند:

«اگر یک رهبری مقتدر وجود داشته باشد همه توطئه‌های آن‌ها نقش بر آب خواهد شد... رهبری یعنی آن نقطه‌ای که هر جا دولت- هر دولتی مشکلی داشته باشد، مشکلات لاعلاج دولت به دست رهبری حل می‌شود. هر جا که تبلیغات دشمن‌ کاری کند تا مردم را به دولت‌ها بدبین کند، این جا نقش رهبری است که حقیقت را برای مردم روشن و توطئه دشمن را برملا می‌کند...

آن‌جایی که می‌خواهند مردم را مأیوس کنند، رهبری است که امید به مردم می‌دهد. آن‌جایی که می‌خواهند یک توطئه سیاسی بین‌المللی برای ملت ایران به وجود بیاورند، رهبری است که قدم جلو می‌گذارد و تمامیت انقلاب را در برابر توطئه قرار می‌دهد و دشمن را وادار به عقب‌نشینی می‌کند. آن‌جایی که می‌خواهند در بین جناح‌های گوناگون مردم اختلاف ایجاد کنند، رهبری است که می‌آید مایه الفت و مانع از تفرقه می‌شود. آن‌جایی که می‌خواهند صندوق‌های انتخابات را خلوت کنند و مردم را از حضور در پای صندوق‌ها و رأی دادن مأیوس کنند، رهبری است که به مردم الگو می‌دهد، می‌گوید که انتخابات وظیفه است، مردم اعتماد می‌کنند، وارد می‌شوند و حماسه عظیمی می‌آفرینند. آن‌جایی که جایگاه ابراز نظر مردم در مسائل انقلاب است، چشم مردم به دهان رهبری است...»(1)

بینش عمیق سیاسی، توان مدیریتی بی‌نظیر، قدرت اعجاب‌انگیز در تحلیل دشوارترین رویدادهای مهم سیاسی جهان، فراخ‌نگری و سعه‌صدر، نفوذ کلام، قدرت تصمیم‌گیری در شرایط بسیار دشوار و بحرانی، از ایشان رهبری خردمند، حکیم و فرزانه و محوری قابل اعتماد و اتکا‌ در بحران‌ها و لحظه‌های سرنوشت‌ساز در جهان ساخته است و دشمنان انقلاب اسلامی چه بخواهند یا نخواهند ناگزیر به پذیرش این واقعیت غیر قابل انکارند.

مجموعه پیش رو به هیچ وجه در صدد اثبات توانمندی‌ها و اقتدار رهبری نبوده و نیست. چرا که بقا و رشد و بالندگی روز افزون انقلاب اسلامی پس از این همه حوادث بزرگ و توفان‌های سهمگین، خود بهترین گواه بر این واقعیت است. این مجموعه صرفا تلاشی است در جهت ثبت این وقایع و نقش تاریخی رهبری انقلاب در مهار این بحران‌ها، هر چند جلوه‌های قدرت و حکمت در این وقایع، آن‌قدر پر فروغ است که بتواند انسان‌های منصف و آزاده را به خضوع و اعتراف وادارد.

پی‌نوشت:

1. روزنامه رسالت، 16 خرداد 1368.8.

گفتگو: محمد تقی کرامتی

منبع : هفته نامه پرتو سخن

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
ما همه سرباز توئيم خامنه اي
گوش بفرمان توئيم خامنه اي
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها