او ادامه داد: بعد از تصمیم نهایی به همت متخصصین گروه خودروسازی سایپا و شرکت پارس خودرو در حدود 9 ماه، طراحی، نصب و راه اندازی خط بدنه به طول انجامید و ساخت این خط با استفاده از پتانسیل های سخت افزاری داخل گروه سایپا صورت گرفت.
شیرازی اضافه کرد: در راه اندازی این خط همه جیک، فیکسچرها، گان های جوشکاری و دیگر متعلقات موجود در گروه سایپا طراحی، تولید و یا بازسازی شده اند که صرفه جویی اقتصادی زیادی در ارزبری به همراه داشت.
او همچنین ضمن اشاره به تلاش های صورت گرفته برای راه اندازی این خط جدید بدنه در سایت شمالی پارس خودرو گفت: از بهمن ماه سال 98 با ورود ماشین آلات به سایت شمالی آماده سازی زیرساخت های تولید بدنه خانواده X200 آغاز شد و با وجود این که شیوع ویروس کرونا کارها را کمی کند کرده بود، اما با این حال در تمام طول نوروز فعالیت ها ادامه یافت و در نهایت در ابتدای خرداد ماه 99 توانستیم بدنه های تولید آزمایشی را در خط راه اندازی کنیم.
قائم مقام معاونت مهندسی شرکت پارس خودرو تصریح کرد: این خط از ابتدا نیز طوری طراحی شد که امکان افزایش ظرفیت تولید در آن در یک بازه کوتاه زمانی میسر شود و در حال حاضر نیز بدنه خودروهای کوییک و ساینا در آن تولید می شوند.
شیرازی تصریح کرد: در این خط بدنه تعداد 250 نفر از همکاران در هر شیفت مشغول به کار هستند. ضمن این که این خط در مساحتی به اندازه 7 هزار متر مربع احداث شده است که در آن 82 ایستگاه، 215 گان جوش و 6 ربات به کارگیری شده است.
او در پایان گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه روزی کارکنان متخصص و زحمتکش پارس خودرو توانستیم در روزهای گذشته از رکورد تولید 462 بدنه کوییک آن هم فقط در سایت شمالی شرکت پارس خودرو عبور کرده و این افزایش تولید رابا وجود تحریم ها در سال جهش تولید برای گروه خودروسازی سایپا و شرکت پارس خودرو محقق کنیم.