بانک آینده در شرایط خاص اقتصادی و همه گیری بیماری کرونا، با تکیه بر دانش، تجربه و استعداد سازمانی، موفق به کسب این عنوان شد.
موسسه بنکر در بخشی از بیانیه اهدای تندیس به بانک آینده اعلام کرده؛ علاوه بر معیارهای عملکرد خوب، واکنش سریع و ابتکاری بانک آینده در برابر همهگیری Covid-19 توجه داوران را به خود جلب کرد؛ این شرکت، بزرگترین دارایی خود، یعنی مرکز نمایشگاهی ایران مال را در طول یک هفته به یک بیمارستان 3000 تختخوابی برای مبتلایان به کرونا تبدیل کرد.
از سوی دیگر، بانک آینده اولین بار در ایران است که یک سامانه الکترونیکی شناخت مشتری (eKYC) یا همان احراز هویت الکترونیکی مشتریان از طریق اپلیکیشن متمایز کیلید را معرفی کرده است.
همچنین این بانک با استفاده از سیستم عامل Finotech توسعه بانکداری دیجیتال و باز را تقویت کرده است. این برنامه همچنین در حال توسعه برنامه های جدید از طریق اتحاد استراتژیک با fintechs و با کمک برنامه شتاب دهنده Finnova است.
محمد فطانت، مدیرعامل بانک آینده نیز در این باره گفته: "استراتژی های اصلی ما شامل مدیریت منابع و کاهش هزینه، مدیریت هزینه ها، درآمد مشترک و تقویت ثبات مالی بانک بوده است."
نشریه بنکر (Banker) وابسته به موسسه فایننشیال تایمز با بیش از ۹۰ سال سابقه حرفه ای در زمینه بانکداری در سطح جهانی، هر ساله اقدام به ارزیابی بانک ها می کند.