کد خبر: ۴۷۹۱۱
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با انتقاد از عملکرد صوری دستگاه‌های تبلیغی در ترویج شعار سال 91 گفت: شهرداری‌ها به جای تابلوهای گرامیداشت سال تولید ملی، بایستی تبلیغات کالاهای خارجی را برچینند.

فارس، سردار محمدرضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در همایش مسئولین بسیج که با حضور 1500 نفر از مدیران این نهاد انقلابی از سراسر کشور در حال برگزاری است، گفت: عظمت و عزت امروز را در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و ... مدیون شهدا هستیم. اسطوره هایی که با ایستادگی و مقاومت خویش، مسیر را برای ما هموار و سختی ها را آسان کردند.

نقدی با اشاره به سیره شهیدان حاج عبدالله میثمی و ناهید فاتحی کرجو به عنوان شهدای شاخص بسیج در سال 91 تصریح کرد: شهدا حجت های بزرگ خداوند بر ما هستند و ما وارث خون شهیدان و ایثار جانبازان و همسران مجاهد جانبازان گرانقدر هستیم که اخلاص آنان منجر به بیداری اسلامی و حیات مجدد اسلام گردیده است. در استفاده از فرصتی که این عزیزان با ایثار خود فراهم کردند نباید یک لحظه غفلت کنیم.

ایشان از فعالیت بسیجیان در جذب مشارکت حداکثری تقدیر و بیان کرد: در انتخابات اخیر که دشمن با تمام قوا تلاش کرد تا از مشارکت ملت بکاهد، حضور 65 درصدی مردم، تمام جبهه استکبار و فریب خوردگان داخلی را بر هم ریخت.

نقدی با تأسی از کلام امام خامنه‌ای دامت برکاته در خصوص پیروزی های بزرگ ملت ایران در سال 90، گفت: هدفمندی یارانه ها و مسائلی نظیر غنی سازی، ارسال ماهواره و سایر پیشرفت های علمی و صنعتی در شرایط تحریم، اقدام بسیار بزرگ و ارزشمندی بود که حیرت استکبار را به همراه داشت.

رییس سازمان بسیج مستضعفین تهدید اصلی را متوجه عرصه اقتصاد دانسته و گفت: بسیج باید در عرصه تولید ملی و پرهیز جدی از خرید کالای خارجی فرهنگ سازی کرده و در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، فعالیت ها و برنامه های خود را که از سال 90 آغاز شده تقویت نماید.

وی با انتقاد از عملکرد صوری دستگاه های تبلیغی در ترویج شعار سال 91 تصریح کرد: اولین گام عملی در ترویج کالای داخلی، عدم تبلیغ کالای خارجی در رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی است. شهرداری ها به جای تابلوهای گرامیداشت سال تولید ملی، بایستی تبلیغات کالاهای خارجی را برچینند. رسانه‌ها به جای تکرار بی خاصیت شعار سال، در اولین قدم تبلیغ کالای خارجی را ممنوع کنند.

نقدی بسیج را طلایه دار حمایت از تولید ملی دانسته و بیان کرد: تولید داخلی کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه بویژه بیکاری است و بسیاری از مفاسد و کج روی ها از بیکاری نشأت می گیرد. نقش آفرینی به موقع اقشار تخصصی بسیج در حمایت از تولید ملی می تواند در رفع این معضل تاثیر زیادی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه بسیج در حمایت از تولید ملی با هیچ کس تعارف ندارد، گفت: اگر کسانی چه در دستگاه های دولتی، چه بخش خصوصی در تحقق شعار سال کوتاهی کنند مؤاخذه می شوند و با افکار عمومی طرف هستند. بعداً کسی گله نکند که چرا آبروی ما را بردید.

نقدی تاکید کرد: با وجود میلیون‌ها بیکار در کشور، واردات میوه، نوشابه، شکلات، تسبیح، سجاده، کیف، کفش، کلاه و ... چه معنی دارد؟ فعالیت بعضی صنایع مانند نساجی با ظرفیت پانزده بیست درصدی و در عین حال واردات پرحجم پارچه و پوشاک چه معنی دارد؟

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به مسائل عمرانی گفت: در کشور گرم و خشک، آلومینیوم کردن نمای ساختمان ها آن هم با واردات از دشمنان اسلام چه معنی دارد؟ با کدام منطق، ظرفیت بالایی از تولید فولاد باید خالی مانده و آنگاه سنگ آهن خام صادر کنیم. در کشوری با این همه ظرفیت علمی و فنی چرا باید مواد خام صادر کنیم؟ چرا نفت خام را صادر کنیم؟

نقدی در پایان تصریح کرد: این مسائل با شعار حل نمی شود و عمل می خواهد. بسیجیان هر جا که هستند باید وظیفه خود را در این جهت انجام دهند و تمام قد جلوی کوتاهی ها بایستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها