کد خبر: ۴۷۸۹۱
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
حجت‌الاسلام علی غیبی مدیر کل پذیرش حوزه‌های علمیه برادران کشور در گفت وگو با خبرنگار رسا با اشاره به استقبال بسیار خوب جوانان برای ورود به حوزه علمیه گفت: هم‌اینک بیش از هفت هزار نفر در سامانه پذیرش حوزه ثبت نام کرده‌اند.

وی آخرین زمان نام نویسی را 31 فروردین ماه اعلام کرد و افزود: تمام مراحل نام نویسی به صورت اینترنتی است و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی حوزه به نشانی http://www.howzeh-qom.com اقدام کنند.

حجت‌الاسلام غیبی زمان برگزاری آزمون ورودی حوزه‌های علمیه را نیمه اردیبهشت ماه خواند و گفت: با توجه به همزمانی دور دوم انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، ممکن است زمان برگزاری آزمون تغییر کند که در آینده نزدیک در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی برخورداری از صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی، اعتقاد و التزام به ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری‌اسلامی ایران،‌ تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت جسمی و روحی، موفقیت در آزمون ورودی و مصاحبه و نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه را از شرایط عمومی داوطلبان اعلام کرد.

مدیر کل پذیرش حوزه‌های علمیه برادران کشور یادآور شد: قبولی حداقل سوم راهنمایی با حداکثر سن 18 سال (متولدین سال 1373)، سنوات تحصیلی بالاتر از سوم راهنمایی و مدت خدمت سربازی به حداکثر سن اضافه می‌شود، داوطلبان دارای مدرک کاردانی و بالاتر، نباید در زمان ثبت نام بیش از شش ماه از تاریخ فراغت تحصیلی آنان گذشته باشد و‌ تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک از شرایط اختصاصی دوره بلند مدت به شمار می‌آید.

وی داشتن مدرک دیپلم با حداکثر سن 25 سال (متولدین 1366)، سنوات تحصیلی بالاتر از دیپلم به حداکثر سن اضافه می‌شود، تعهد تحصیل تمام وقت به مدت دوره و تعهد خدمت تبلیغی (به مدت سنوات تحصیل) در مناطق مورد نیاز از شرایط اختصاصی دوره پنج ساله تربیت مبلغ (سفیران هدایت) عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، حافظان‌ حداقل یک‌ششم قرآن کریم یا نهج‌‌البلاغه، خانواده های محترم شهدا، فرزندان ‌‌جانبازان، آزادگان و داوطلبان مناطق محروم از امتیاز برخوردارخواهند بود.

همچنین حافظان کل قرآن کریم، دانشجویان و دارندگان مدرک‌کاردانی و بالاتر، آزمون کتبی ندارند و قبولی آنان براساس‌ معدل ‌کل آخرین ‌مدرک‌ تحصیلی و مصاحبه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها