کد خبر: ۴۷۸۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
زارعی/
کارشناس مسائل سیاسی گفت: هاشمی نسبت به انتقادات کیهان علیه دولتش آزرده بود و نشریه‌های دانشجویی منتقد هاشمی نیز تحت فشار قرار گرفتند.

سعدالله زارعی کارشناس مسائل سیاسی و عضو شورای سردبیری کیهان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، درباره سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر رابطه با آمریکا و باز بودن فضای رسانه‌ای کشور در دولت وی، اظهار داشت: فضای مطبوعات در جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب تا امروز فضای باز و آزادی بوده و تمام رسانه‌ها از آزادی عمل بسیار بالایی برخوردار بوده‌اند.

وی با بیان اینکه نشانه آزادی عمل رسانه‌ها پرداختن به موضوعاتی مانند رابطه با آمریکا و سکولاریسم است که با مبانی انقلاب همخوانی ندارد، افزود: در دوران پس از انقلاب، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره مهم‌ترین پشتیبان فضای باز رسانه‌ای کشور بوده‌اند.

زارعی با اشاره به گلایه برخی دولت‌ها نسبت به آزادی مطبوعات، یادآور شد: روزنامه رسالت در دوران نخست وزیری میرحسین موسوی مقالات انتقادی به چاپ می‌رساند که باعث شد موسوی از امام (ره) بخواهد تا در برابر آن عکس العمل نشان داده و این روزنامه را توقیف کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی با یادآوری انتقاد هاشمی نسبت به رویه روزنامه کیهان در زمان دولت پنجم و ششم، تصریح کرد: هاشمی نسبت به انتقادات روزنامه کیهان علیه دولتش آزرده خاطر بود و از این رو کمک‌های دولت به روزنامه‌هایی که علیه آنها انتقاداتی را مطرح می‌کردند قطع و نشریه‌های دانشجویی منتقد هاشمی نیز تحت فشار قرار گرفتند.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری همواره مانع از بسته شدن فضای رسانه‌ای کشور بوده‌اند، ادامه داد: در حالی که احمدی نژاد به رسانه‌های مخالف دولت خود روی خوش نشان نمی‌دهد اما رهبر معظم انقلاب از فعالیت آزاد رسانه‌ها توأم با تعهد انقلابی و اسلامی حمایت می‌کنند.

* آزادی مطبوعات در دوران هاشمی علیرغم میل دولت وی بود

زارعی متذکر شد: آزادی مطبوعات در دوران هاشمی علی‌رغم میل دولت وی بود و در واقع مسئله آزادی رسانه‌ها ارتباطی با سیاست‌های شخصی آقای هاشمی رفسنجانی ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به بی‌تفاوتی هاشمی نسبت به نشریات و اظهارات آنها خاطرنشان کرد: آقای هاشمی به انواع انتقاداتی که نسبت به او و اطرافیانش وارد می‌شود، توجهی نداشته و روی خوش نشان نمی‌دهد بنابراین او چطور خود را طرفدار آزادی رسانه‌ها معرفی می‌کند؟

وی افزود: آزادی رسانه‌ها زمانی منطقی است که مؤثر باشد؛ وقتی رسانه‌های ما نتوانند در رفتار آقای هاشمی تأثیرگذار باشند پس او چطور مدعی حمایت از آزادی مطبوعات است؟

* مذاکره با آمریکا بازی در پازل آنهاست

زارعی در ادامه با اشاره به بخش دیگری از اظهارات هاشمی درباره رابطه با آمریکا نیز تصریح کرد: رابطه با آمریکا تابع منافع ملی کشور است و بین مسئولان کشور در این باره نظرات موافق و مخالفی وجود دارد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه نهادهای سیاست‌گذار کشور همچون مجلس، سپاه و شورای‌ عالی امنیت ملی مذاکره با آمریکا را مطابق منافع کشور نمی‌داند خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز روشن است؛ آمریکا از این رابطه استنباط ضعف کرده و احساس می‌کند ایران در برابر فشارها حاضر است از اصول خود عقب‌نشینی کند.

وی تأکید کرد: بنابراین سخنان هاشمی درباره رابطه با آمریکا منطقی نیست و حتی این موضوع یک نوع بازی در پازل آمریکا و به نفع منافع آن کشور است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۳ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
نشریات منتقد این دولت تحت فشار نیستند فقط بسته می شوند. وای چه دولت خوبی داره احمدی نژاد که نشریاتو تحت فشار قرار نمی ده.آفرین.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها