وی با بیان اینکه طراحی وتولید شاهین باعث افتخار است، افزود: گروه خودروسازی سایپا در سال های سخت تحریم نسبت به طراحی شاهین اقدام کرده است، در حالی که با خروج خودروسازان خارجی از ایران و عدم همکاری شرکت های خودروسازی جهانی همه تصور می کردند که صنعت خودروی ایران دیگر رشد و توسعه پیدا نخواهد کرد و دیگر هیچ خودروی جدیدی متولد نمی شود، اما رونمایی از خودروهای جدید سایپا نشان داد که صنعت خودرو متوقف نشده است.
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران تصریح کرد: خودرو شاهین با آنکه در سخت ترین شرایط ، طراحی و تولید شده ولی توانسته استانداردهای جهانی را پاس کند، لذا عملکرد سایپا در این بخش قابل تقدیر است و با این تفاسیر به نظر می رسد صنعت خودرو در آستانه تحول است.
وی گفت: اگر خودرو شاهین، با گیربکس اتوماتیک عرضه شود، به خوبی می تواند با مدل های خارجی رقابت کند؛ اکنون در تمام کشورها خودروها با گیربکس اتوماتیک تولید می شود و کمتر کسی خواهان خودرو دنده ای است، لذا برای آنکه خواسته مردم هم عملی شود، توصیه می کنم که سایپا به سمت اتوماتیک کردن این خودرو برود، هر چند که این خودرو از نظر ظاهر و ویژگی های فنی قابل رقابت با مدل های خارجی است.
نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی تهران افزود: امیدوارم سطح قیمتی شاهین با توجه به افزایش قیمت ارز برای شرکت سایپا صرف کند تا تولید این خودرو در تیراژ بالا ادامه پیدا کند، هر چقدر تولید خودرو افزایش پیدا کند از التهاب بازار خودرو کاسته خواهد شد و دیگر مردم با نوسان قیمت مواجه نمی شوند.
وی با بیان اینکه خودروی پراید برند سایپا را زیرسوال برد، تصریح کرد: خطوط تولید و مرکز تحقیقات سایپا بسیار به روز هستند. قطعا اگر بازدید از این بخش ها برای عموم آزاد بود، مردم متوجه می شدند که صنعت خودروی ایران پیشرفت کرده و توانمندی ها ارتقا یافته است.