کد خبر: ۴۷۸۰۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۴     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
در اجلاس استانبول دشمنان سوريه دور همديگر جمع شدند و گفت‌وگوهای خود را بر عليه حكومت بشار اسد ادامه دادند، تركيه مدعی حكومتی اسلامی است اما عملكرد اين كشور كه موجب تقويت رژيم صهيونيستی می‌شود اين ادعا را با چالش روبرو می‌سازد.

محمد کرمی‌راد عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با ندای انقلاب با اشاره به برگزاری اجلاس دوستان سوریه در استانبول گفت: به نام دوستان سوريه كنفرانسی در تركيه برگزار شد و اردوغان نخست وزير تركيه كه تاكنون اقدامات زيادی عليه دولت بشار اسد داشته دراين كنفرانس سخنرانی كرد.

وی افزود: تحريك بخشی از قوميت‌ها و كردها و مذاهب مختلف در سوريه، ارسال اسلحه به مخالفين داخلی سوريه و لشكركشی در اطراف مرزهای سوريه از جمله اقدامات حكومت تركيه بوده است، نوع عملكرد تركيه در قبال حكومت سوريه آشكارا نشان می‌دهد كه تركيه سال‌ها است كه در راستای اهداف آمريكا و رژيم صهيونيستی گام بر می‌دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس عنوان کرد: حكومت سوريه با توجه به عملكرد مثبتی كه در قبال رژيم صهيونيستی داشته است پاشنه آشيل مقاومت در منطقه برابر رژيم صهيونيستی است و تضعيف سوريه خواسته آمريكا است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اجلاس استانبول گفت: در اين اجلاس دشمنان سوريه دور همديگر جمع شدند و گفت‌وگوهای خود را بر عليه حكومت بشار اسد ادامه دادند، تركيه مدعی حكومتی اسلامی است اما عملكرد اين كشور كه موجب تقويت رژيم صهيونيستی می‌شود اين ادعا را با چالش روبرو می‌سازد.

کرمی راد با ذكر اينكه تركيه در قبال مردم بحرين سكوت كرده است، افزود: تركيه مدعی مسلمان بودن در قبال جنايات آل سعود و آل خليفه در بحرين سكوت كرده است و از سوی دیگر اين روزها در استانبول اجلاسی را برگزار مي‌كند تا از بشار اسد انتقام بگيرد.

وی با اشاره به لزوم موضع‌گيری وزارت امور خارجه در اين زمينه گفت: در اين زمينه وزارت خارجه بايد هوشياری كامل داشته باشد و با عنايت به سياست‌های كلان مقام معظم رهبری كه در راستای حمايت از كشورهای حامی مقاومت بيانات روشنی دارند عمل كند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: وقتی ما استراتژی روشنی در زمينه سوريه داريم دستگاه سياست خارجی بايد بر اين اساس سياست‌های خود را دنبال كند و مسائل بگونه‌ای پيگيری شود كه شايسته نام نظام اسلامی و مردم ايران باشد.

وی افزود: ملت‌های اسلامی ايران را به عنوان ام‌القرای جهان اسلام مي‌شناسند و بايد دستگاه سياست خارجی مسائل سوریه را به نحوی دنبال كند كه به نفع مسلمانان، مردم و دولت سوريه و مقاومت باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: يكی از مسائل مهمی كه مي‌تواند بهبود وضعيت منطقه را داشته باشد كمك به دولت سوريه برای اصلاحات داخلی است كه البته بشار اسد اين مسئله را دنبال مي‌كند و اجلاسی همچون اجلاس استانبول تنها موجب پبچيده شدن اوضاع منطقه خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها