در این گزارش آمده است:" گاهی مهم است که به دنبال راه های جدید برای
رسیدن به اوج بوده و به آنچه به دست آورده اید راضی نباشید. باشگاهی که در
این زمینه می تواند الگو باشد اف سی پورتو است. آن ها نمی خواهند به
قهرمانی در لیگ پرتغال رضایت بدهند و اهداف دیگری برای خود تعریف کرده اند.
در حال حاضر هدف این باشگاه پیشرفت در سطح شبکه های اجتماعی است. اگر شخصی
باشد که این موضوع را درک کند سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم است که می داند
رسیدن به این هدف چقدر دشوار است. او در پایان رقابت های لیگ پرتغال
بلافاصله دستور استخدام مهدی طارمی را دادواین بازیکن از همان ساعت اول
حضور نقش خود را به خوبی انجام داد. در 24 ساعت از زمان حضور طارمی
اینستاگرام پورتو 30 هزار دنبال کننده جدید دریافت کرد."
مهدی طارمی با نزدیک به 2.4 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام یکی از
پرمخاطب ترین ورزشکاران ایرانی در فضای مجازی است. او هواداران زیادی در
فوتبال ایران دارد و حالا جمعی از این هواداران به واسطه وجود فضای مجازی
او را در تیم جدیدش همراهی می کنند. این موضوع قابل توجهی است که می تواند
یک چالش بزرگ و همیشگی بازیکنان ایرانی را تبدیل به یک نقطه قوت کند.
یادمان هست که ستاره های ایرانی مثل علی دایی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا،
خداداد عزیزی و خیلی های دیگر معمولا به خاطر نداشتن حمایت رسانه ای و
هواداری خیلی وقت ها پشت بازیکنان اروپایی ماندند اما حالا همین موضوع
تبدیل به نقطه قوت بازیکنان ایرانی شده است. هواداران طارمی به لطف فضای
ایترنت می توانند او را در پرتغال هم همراهی کنند. طارمی از این نظر نسبت
به تمامی خریدهای پورتو برتر است ضمن اینکه در بین ستاره های تیم نیز تنها
په په به خاطر کاپیتانی در تیم ملی پرتغال و بازی در رئال مادرید از او
جلوتر است. مهاجم تیم ملی ایران می تواند با اتکا به پشتوانه هوادارانی که
دارد راحت تر در ترکیب تیم پورتو بازی کند. این اتفاق نه تنها طارمی بلکه
برای دیگر لژیونرهای ایرانی نیز می تواند رخ بدهد و شاید دیگر ستاره های
ایرانی مثل علی در رقابت مهمی مثل فینال لیگ قهرمانان اروپا ناعادلانه پشت
خط بازیکنان متوسط اروپایی نمانند.