کد خبر: ۴۷۷۲۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۱     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
تفاوت نظر نماینده دولت و معاون حقوقی وزارت کشاورزی در مورد مسکوت ماندن لایحه جامع منابع طبیعی و آبخیزداری منجر به مراعا ماندن این لایحه در مجلس شد.

فارس، اولین دستور جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی بررسی تقاضای جمعی از نمایندگان برای بررسی لایحه جامع منابع طبیعی و آبخیزداری به صورت اصل ۸۵ قانون اساسی بود که بعد از در دستور کار قرار گرفتن این لایحه نمایندگان موافق و مخالف نظرات خود را در خصوص آن اعلام کردند. بعد از رأی گیری نهایی در این مورد علی لاریجانی رئیس مجلس اعلام کرد که تقاضای بررسی اصل ۸۵ این لایحه تصویب نشد.

بعد از اعلام لاریجانی مبنی بر عدم رأی آوردن این لایحه، تعدادی از نمایندگان خواستار مسکوت ماندن این لایحه در مجلس شدند که هیئت رئیسه مجلس هم اعلام کرد بررسی این تقاضا منوط به نظر مثبت دولت است.

بر همین اساس، ابراهیمی نماینده دولت پشت تریبون مجلس قرار گرفت و اعلام کرد که دولت با مسکوت ماندن این لایحه موافق است.

بر همین اساس موسی الرضا ثروتی نماینده مردم بجنورد به عنوان اولین مخالف مسکوت ماندن این لایحه در صحن علنی شروع به سخن گفتن کرد اما دقایقی بعد از آغاز سخنان ثروتی بود که محبی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس در اثنای سخنان وی اعلام کرد در حال حاضر آقای پیش‌بین به عنوان معاون حقوقی جهاد کشاورزی گفتند که با مسکوت ماندن این لایحه موافق هستند و از سوی دیگر هم آقای ابراهیمی گفته که موافق هستیم و آیین‌نامه هم  اولویت را به وزیر مربوطه یا معاونش می‌دهد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بر همین اساس گفت: اگر تناقض بر نظرات وجود دارد اجازه دهیم که جلسه بعد رسما و کتبا نظر دولت به ما اعلام شود.

وی افزود: در حال حاضر دو نظر وجود دارد و وزارت کشاورزی یک چیز می‌گوید و دولت هم چیز دیگر می‌گوید؛ به نظر من دولت اگر نامه رسمی برای مسکوت ماندن فرستاد ما این مسئله را بررسی می‌کنیم در غیر این صورت وارد بررسی این لایحه می‌شویم.

رئیس مجلس اظهار داشت: این مسئله فعلا مراعا می‌ماند تا دولت نظرش را رسما و کتبا به مجلس ارائه دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها