به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، شبکه پویا به واسطه بازه سنی مخاطبان خود، از جمله شبکه های صداوسیما است که حساسیتهای قابل توجه بیشتری را میطلبد.
در همین خصوص اخیرا، انتقاداتی نسبت به برخی از برنامه های پخش شده در این شبکه مطرح شده است؛ که علی رغم وارد بودن برخی از این انتقادات به شبکه پویا، رفتار محمد سرشار، مدیر شبکه پویا در مواجهه با این نقدها شایسته تحسین است.
سرشار که خود در گذشته از اصحاب رسانه بوده و با شایستگی به سمت مدیریت شبکه پویا منصوب شده است، در روزهای اخیر با صبر و حوصله و به دور از حب و بغضهای مرسوم، انتقادات مطرح شده را در صفحات شخصی خود در شبکههای اجتماعی پاسخ میدهد.
این سبک از پاسخگویی توسط یکی از مدیران رسانه ملی، اتفاقی کم سابقه است که بایست در این خصوص از محمدسرشار تقدیر شود.
به عنوان نمونه در نقطه مقابل محمد سرشار، میتوان به علی فروغی، مدیر شبکه سوم سیما اشاره کرد که از ابتدای آغاز فعالیت خود، تاکنون پاسخگوی انتقادات مطرح شده و دغدغههای مردم نبوده است!
تولید و پخش سریالهای کم مخاطب همچون «سرباز»، سرنوشت نامعلوم برنامههای گران قیمت همچون «تبتاب» و «اتفاق» و ریزش مخاطبان شبکه سوم سیما از جمله انتقادات وارده به مدیریت کم فروغ علی فروغی در ۲۸ ماه گذشته بوده است.
نکته قابل تامل آنجاست که فروغی همچون مدیران بالادستیاش، خود را ملزم به ارائه گزارش و پاسخگویی به مردم نمیداند.
در حالی که اکثر سیاستمداران، مسئولان و رجال سیاسی سعی دارند با استفاده از ظرفیت شبکههای اجتماعی فاصله خود را با مردم و رسانهها به کمترین حد ممکن برسانند؛ مدیر شبکه سوم سیما به این موضوع اعتقادی ندارد و آخرین پست وی در تنها صفحه مجازیاش یعنی اینستاگرام مربوط به حدودا دو سال پیش است، آن هم با کامنتهای بسته!
مقام معظم رهبری سال هاست که بر مدیریت جوانان انقلابی در مناصب مختلف تاکید ورزیده اند و آن را علاج مشکلات کشور برشمردهاند. در این بین پاسخگویی و ارتباط با مردم از مهمترین ویژگیهایی است که یک مدیر انقلابی، بایست آن را در صدر وظایف خود قرار دهد.
سرشار و فروغی هر دو الگو و از مصادیق مدیر جوان انقلابی به شمار میروند اما با دو سبک کاملا متفاوت؛ سرشار توانسته شبکه پویا را به یکی از شبکه های محبوب و سازنده تلویزیون برای کودکان تبدیل کند و از طرفی با سعه صدر پاسخگوی انتقادات مطرح شده باشد و در سوی مقابل، علی فروغی بدون توجه به انتقادات مردم و کارشناسان، باعث افت کیفیت برنامه های شبکه سوم سیما گردد.
البته بی توجهی به مخاطبان و عدم پاسخگویی به مردم تنها به فروغی خلاصه نمیشود و این خصیصه بسیاری از مدیران رسانه ملی است که حتی در حد مصاحبههای نمایشی تلویزیونی با روسای قوا هم حاضر به پاسخگویی نیستند!