کد خبر: ۴۷۶۵۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۶     ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
جنجال جدید مجلس و دولت در استیضاح وزیر کار:
ولایتمداری مسئولین را می توان در بزنگاه درگیری های سیاسی بخوبی احساسا کرد. در زمانی که موضوع سپرهای موشکی آمریکا در ترکیه و کشورهای منطقه، بحران سوریه و نقش ایران در آن و ... از مسائل اصلی سیاسی محسوب می گردد نمی توان موضوعی کوچک این چنینی با تمام ساز و کار پرداخت و امنیت اجتماعی جامعه را دستخوش برخورد های سیاسی ننمود. آیا در حالی که موضوعات مهمی چون بررسی بودجه سال 91 هنوز در مجلس به زمین مانده است قرار دادن تمام وقت مجلس بر روی این چنین موضوعاتی و غفلت از مسائل محوری دیگر جامعه و نظام سزاوار است؟
سرویس خانه ملت پایگاه 598 - مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی امسال در حرم مطهر امام رضا(ع) تاکیدات فراوانی را در خصوص لزوم وحدت و همدلی درونی دولت و مجلس بیان داشتند. ایشان در این خصوص فرمودند: " هم دولت حريم مجلس را حفظ كند، هم مجلس حريم دولت و رئيس جمهور را حفظ كند؛ با هم باشند، در كنار هم باشند. اين معنايش اين نيست كه همه يك جور فكر كنند؛ معنايش اين است كه اگر دو جور فكر ميكنند، دست‌به‌گريبان نشوند. هر گونه مخالفت ما با يكديگر، هر گونه دعوا و نزاع ما با يكديگر، دشمنان را اميدوار ميكند، خوشحال مي کند.  اميدوارم سال 1391 كه امروز شروع شد، جزو سالهاى پرنشاط و پر كار و همراه با موفقيت و خوشبختى براى ملت ايران باشد."

هنوز چند روزی از این پیام نگذشته است که رئیس جمهور، قاضی مرتضوی را به عنوان رئیس سازمان تامین اجتماعی منصوب می نماید. بلافاصله عده ای از نمایندگان مجلس که سابقه ی خوبی را در برخورد با دولت در کارنامه خویش نداشتند شروع به موضع گیری نموده دومسئله استیضاح وزیر را مطرح می کنند.



فارغ از این که انتصاب مدیران دولتی حق قاقونی و طبیعی رئیس جمهور است اما براستی آیا این نحوه مقابله با یک انتصاب حرکت در مسیر رهنمودهای وحدت بخش مقام معظم رهبری است؟

آیا در حالی که موضوعات مهمی چون بررسی بودجه سال 91 هنوز در مجلس به زمین مانده است قرار دادن تمام وقت مجلس بر روی این چنین موضوعاتی و غفلت از مسائل محوری دیگر جامعه و نظام سزاوار است؟

ولایتمداری مسئولین را می توان در بزنگاه درگیری های سیاسی بخوبی احساس کرد. در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی،  که باید موضوعات اقتصادی در اولیت باشد و همچنین در بخش سیاست خارجی موضوعاتی چون سپرهای موشکی آمریکا در ترکیه و کشورهای منطقه، بحران سوریه و نقش ایران در آن و ... از مسائل اصلی کشور محسوب گردد، نمی توان موضوعی کوچک این چنینی با تمام ساز و کار پرداخت و امنیت اجتماعی جامعه را دستخوش برخورد های سیاسی ننمود.

بی شک مشورت و نظر خواهی رئیس جمهور در امر انتصاب و توجه به سابقه سعید مرتضوی و حساسیت زیاد روی آن می توانست این فضای چالش زا را التیام بخشد و جامعه و مسئولین را متوجه مسائل اصلی و محوری نماید که یکی از بهترین راهکار ها برای بهانه ندادن بدست مخالفان دولت استفاده از افرادی است که در مظان اتهام نباشند.

این استیضاح می تواند یک موج مخرب سیاسی را در تعامل دولت و مجلس راه بیاندازد که آثار سوء آن بلافاصله خود را نشان خواهد داد مخصوصاً اگر رئیس جمهور بخواهد به قولش عمل نماید.

این درحالی است که نمایندگان مجلس 8 ماه پیش پس از جلسات مکرر در کمسیون مربوطه با وزیر پیشنهادی دولت آقای شیخ الاسلام با 204 رای موافق و 31 مخالف، رای اعتماد دادند و حال در کمتر از یک سال طرح استیضاح این وزیر را با 20 امضا تقدیم هیئت رئیسه مجلس نموده اند.

لازم به ذکر است که سخنان روز گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص وحدت و همدلی مسئولان حکایت از همین داستان دراز دست به یقه شدن دولت و مجلس دارد که دود آن به چشم کسی جز نظام و مردم نخواهد رفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۵۶ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۶
۴
ولایت مداری یعنی نماینده های مردم در برابر قانون شکنی های دولت خفه شوند؟ در برابر انتصاب کسی که متهم ردیف اول جنایات کهریزک هست خفه شوند؟! ...
پاسخ
ی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۳
۱
چرا به انتصاب مرتضوی اعتراض نکردید اما تا بحث استیضاح پیش آمد دلسوز مردم شدید؟!
پاسخ
مدیر پایگاه
در مورد آقای مرتضوی همانطور که در متن هم آمده ما هم اعتراض داریم ، اما چند نکته هم باید در نظر گرفت اولویت اصلی کشور در بحث داخلی، جهاد اقتصادی است که هنوز روی زمین است، تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی که هدف و شعار امسال است و تصویب بودجه 91 و ... است. هرچه که باعث می شود مسئولین را از این اولویت ها دور کند باید تذکر دارد که فرعی را اصلی نکنید. آیا این درست است که مجلسی که 8 ماه پیش با 204 رای موافق رای اعتماد داده حالا بابت یک موضوع فرعی (منظور از فرعی تخلفات ایشان نیست که به حق باید این کار را از قویه قضاییه پیگیری کرد بلکه نسبت به هزاران کار است که مستقیما با مردم در ارتباط است) به اندازه یک اولویت اصلی توان مجلس را بگیرد ، این درحالیست که نمایندگان مجلس برای رای اعتماد به ایشان زمان بسیاری در کمیسیون مربوطه گذاشتند و حالا نمایندگان یک راست میروند سراغ آخرین کار و آن پشت پا زدن به اون رای اعتماد و یقه گیر با دولت.
ناشناس
GERMANY
۰۱:۵۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۱
جناب 598 :
در مورد جهاد اقتصادی همان اختلاس برای هفت پشتمان بس است، لطفاً همان روی زمین بماند ! و در مورد سال تولید ملی باید گفت بی بند وباری های همه جانبه دولت فخیمه چنان عرصه را بر اهالی تولید تنگ کرده که توقع رشد در تولید در حال حاضر منطقی به نظر نمیرسد .
ی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۱
ممنون که نظرم رو درج کردید این نشان اینه که یک قدم به سمت نقد پذیری پیش رفتید هر چند از توضیحات قانع نشدم اما همین که یک نظر مخالف را درج و برایش اهمیت قائل شدید برایم کافی است.
سیّد
NORWAY
۰۴:۲۶ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱
با عرض سلام
چرا باید به انتصاب آقای مرتضوی اعتراض کرد، من در اینمورد و توضیحی که برادران محترم 598 داده اند تعجب میکنم. در تمام دنیا افراد جامعه بیگناه هستند مگر اینکه جرم آنها در دادگاه ثابت شود، اینک در مورد آقای مرتضوی چنانچه ایشان از نظر دادگاه مجرم شناخته نشده اند بقیه باید به نظر قوه قضائیه احترام گذاشته و قانون را رعایت کنند. این طرز برخورد کردنها اصلاً درست نیست، آیا قرار است متهمین تا آخر عمر به هیچ شغلی گمارده نشوند؟ خیلی از افراد ممکن است مورد اتهام واقع شوند و سپس در دادگاه رفع اتهام شده و تبرئه گردند، آیا باید آنها را منفصل از خدمت نموده و دیگر در هیچ جائی ازشان استفاده نکرد یا اینکه واقعاً موضوع چیز دیگریست و اینها همه بهانه میباشند؟ اتهام زدن به افراد خیلی ساده میباشد ولی همیشه ملاک، نتیجه و حکم دادگاست که متاسفانه بعضیها بی توجهی میکنند و نه تنها حق افراد بیگناه را ضایع میکنند بلکه از آن بدتر اعتبار قوه قضائیه را زیر سئوال میبرند که این بسیار بد است. در همون آمریکائی که آن آقای ناشناس در آنجا زندگی میکنند و در اولین پیام خودشان معترض انتصاب آقای مرتضوی هستند میدانند که در جریان اختلافات در رای گیری انتخابات ریاست جمهوری بوش و الگور وقتی دادگاه رای به نفع بوش صادر کرد همگی قبول کردند و به قانون احترام گذاشتند و بقول اصطلاحی که ایشان بکار بردند همگی خفه شدند، حالا به حق یا ناحق، ولی ملاک اصلی همان نظر دادگاه بود، اینجا هم دادگاه ما فردی را از اتهام بری دانسته و باید همه به این حکم احترام بگذارند و این جارو جنجالها را کنار بگذارند. هر چند که همگی میدانیم موضوع چیز دیگریست و گروکشی ها دلایل دیگری دارند ولی حیف است که ما انرژیمان صرف مواردی به این بدیهی گردد.
سیّد
NORWAY
۰۴:۳۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۱
اژه ای، دادستان کل کشور در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران که عنوان کرده بود برخی از حقوقدانان معتقدند وقتی فردی دارای سمت قضایی برایش تعلیق قضایی صادر می‌شود نباید هیچگونه کار اداری بپذیرد در حالی که آقای سعید مرتضوی مسئولیت‌های مختلفی پس از تعلیق به عهده گرفته است، این موضوع آیا صحیح است یا خیر؟ گفت: باید از آن حقوقدان بپرسید بر اساس چه قانون، ماده و تبصره‌ای چنین ادعایی می‌کند، این موضوع صحت ندارد. تعلیق قضایی صرفا معنی‌اش این است که فرد به دلیل تعلیق، کار قضایی نمی‌تواند انجام دهد زیرا ابلاغ قضایی‌اش به حالت تعلیق درآمده است.
چه کسی گفته است که اگر یک نفر از قضاوت تعلیق شود هیچ کاری نمی‌تواند بکند؟ مستند بیاورید.
یه منصف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۹ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
دوستان گرامی نمایندگان مجلس نیز برای طرح خود دلیل دارند.598 لطفا چاپ کن.

به لینک زیر بروید:
http://shomalnews.com/view/59616/%D9%85%D8%AA%D9%86%20%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84%20%D8%B7%D8%B1%D8%AD%20%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B6%D8%A7%D8%AD%20%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1%20%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C%20+%20%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%85%DB%8C%20%D8%A7%D9%85%D8%B6%D8%A7%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%86/
پاسخ
ابله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
اولویت اول مردم مبارزه با فساد است و همین مبارزه با فساد است که می تواند زمینه جهاد اقتصادی را فراهم کند ؛ اما 598 بهتر است به عنوانی که به مقاله زده دقت کنه و اگر واقعا معتقد است که حضور مرتضوی مضر است ، عنوان را به یقه گیری دولت با مردم تغییر بدهد
محسن.ر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
کی میخوان این مسخره بازی ها رو تموم کنند ؟
چه سوال مسخره و تکراری ای .
گرچه که به نظر من این استیضاح به حقه.
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۸ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۲
۰
وزیر باید یک فرد متخصص و کاردان انتخاب میکرد که استیضاح نشود . تامین اجتماعی حدود 400 شرکت و کارخانه دارد . مرتضوی حقوق جزا خوانده و هیچ تخصصی در زمینه تامین اجتماعی ندارد . در ضمن متهم است و در مسئولیتهای قبلی ناتوان بود .
پاسخ
بنده عاصی خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
آره ، درست میگید ، اولویت اول کشور جهاد اقتصادی هس ، اما دوت چه قدمی برای جهاد اقتصادی برداشته ، حتما گفته میشه هدفمندی یارانه ها. آره اون هس اما تورم افسار گسیخته نیز هس. راستی چرا نرخ تورم اعلام نمیشه؟؟؟!!! حتما 11 درصده !!!!
پاسخ
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۱ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۴
۰
بيچاره مردم...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۱
۴
۰
این وسط فقط دشمنان انقلاب لذت می برند.اما مردم چه گناهی کردند؟
پاسخ
احمد
PAKISTAN
۱۰:۴۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
خیلی میبخشید آقای که جای اسمت ناشناس نوشته است.
گناه مردم اینه که خاسته هاشون بالا رفته. معذرت
پاسخ
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۲ - ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱
۰
۰
خدا به ما مردم رحم کند دعوا سرچیه خودش میداند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها