کد خبر: ۴۷۴۶۰
زمان انتشار: ۱۷:۰۳     ۱۴ فروردين ۱۳۹۱
تأملی در تبلیغات کالاهای خارجی در رسانه های جمعی:
واضح است که تبلیغات پر زرق و برق رسانه ملی برای کالاهای چینی، ژاپنی و اروپایی و همچنین بنرهای کوچک و بزرگ رسانه های خبری در تبلیغ کالاهای غیر ایرانی، حرکتی بزرگ در تضعیف حمایت از تولید ملی می باشد. نگاهی اجمالی به شبکه های داخلی و رسانه ای مجازی نشان می دهد که چه نام سال جهاد اقتصادی باشد، چه حمایت از تولید و سرمایه ایرانی، بالاخره می بایست هزینه شبکه و سایت را درآورد! هر شرکتی که در این میان پول بدهد از اولویت برخوردار است حالا می خواهد سامسونگ و ال جی کره ای باشد، نوکیای اسرائیلی یا سونی ژاپنی!
پایگاه 598 - سال جدید با درایت رهبر معظم انقلاب به نام سال «تولید ملى، حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى» نام گرفت. رهبر فرزانه انقلاب در توضیح این نام گذاری فرمودند: " سهم سرمایه‌داران و کارگران، تقویت چرخه‌ى تولید و اتقان در کار تولید است. و سهم مردم - که به نظر من از همه‌ى اینها مهمتر است - مصرف تولیدات داخلى است. ما باید عادت کنیم، براى خودمان فرهنگ کنیم، براى خودمان یک فریضه بدانیم که هر کالائى که مشابه داخلى آن وجود دارد و تولید داخلى متوجه به آن است، آن کالا را از تولید داخلى مصرف کنیم و از مصرف تولیدات خارجى بجد پرهیز کنیم؛ در همه‌ى زمینه‌ها: زمینه‌هاى مصارف روزمرّه و زمینه‌هاى عمده‌تر و مهمتر."

حال این سوال مطرح می گردد که وظیفه رسانه های جمعی، اعم از صدا و سیما و رسانه های خبری در این خصوص چیست؟ آیا تنها با برخوردی شعاری و نمایشی می توان ادعای پیگیری مطالبات رهبری و دغدغه های مردم را نمود؟ آیا انجام چند مصاحبه و اعتراض به دولت و دیگر نهاد ها در عدم توجه به حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی وظیفه ی رسانه ای را انجام داده ایم؟



واضح است که تبلیغات پر زرق و برق رسانه ملی برای کالاهای چینی، ژاپنی و اروپایی و همچنین بنرهای کوچک و بزرگ رسانه های خبری در تبلیغ کالاهای غیر ایرانی، حرکتی بزرگ در تضعیف حمایت از تولید ملی می باشد.



نگاهی اجمالی به شبکه های داخلی و رسانه ای مجازی نشان می دهد که چه نام سال جهاد اقتصادی باشد، چه حمایت از تولید و سرمایه ایرانی، بالاخره می بایست هزینه شبکه و سایت را درآورد! هر شرکتی که در این میان پول بدهد از اولویت برخوردار است حالا می خواهد سامسونگ و ال جی کره ای باشد، نوکیای اسرائیلی یا سونی ژاپنی!



لذا فارغ از میزان حاشیه سازی های جمع کثیری از رسانه های خبری که به عنوان سدی بزرگ در تحقق جهاد اقتصادی عمل نمودند توجه به مشکلات مالی و درآمدهای رسانه های جمعی و بخصوص رسانه های خبری در فضای مجازی امری است غیر قابل انکار، اما در حداقلی ترین نگاه می توان با برنامه ریزی ها و تصمیم گیری هایی چون تفاوت در تعرفه های تبلیغاتی برای کالاهای خارجی و داخلی، کوچک ترین گام را در تحقق عملی حمایت از کالاها و تولیدات ملی را برداشت.



و چه خوش گفته اند که یک سوزن به خودت بزن ، یک جوالدوز به دیگران


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
۱
۰
اون ایکس ویژن که زدی ساخت مادیرانه شرکت ایرانی بزرگترین شرکت ای تی خاورمیانه هنوز برندهای ایرانی رو نمی شناسی ؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها