کد خبر: ۴۷۳۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۲ فروردين ۱۳۹۱
مدیر مرکز تحقیقات فضایی دانشگاه علم و صنعت گزارش آخرین وضعیت رصد ماهواره نوید علم و صنعت را که 14 بهمن سال گذشته به فضا پرتاب شد، اعلام کرد.
مهر، حسین بلندی در آخرین گزارشی که در خصوص عملکرد ماهواره نوید ارائه داد، گفت: ماهواره نوید علم و صنعت که در 14 بهمن 1390 ساعت 3:30 بامداد به فضا پرتاب شد، فعالیت فضایی خود را با موفقیت سپری کرده و تصاویر دریافتی ماهواره نوید علم و صنعت، دارای کاربردهای عملیاتی در حوزه­های جو و علوم هواشناسی، منابع و بلایای طبیعی است.

مشخصات ردها

تعداد کل دورهای ماهواره به دور زمین در روز:     16
تعداد کل دورهای ماهواره به دور زمین تاکنون:     640
تعداد کل رویتها از زمان پرتاب تاکنون:     175

تله متری

تعداد کل تله متریهای انجام شده:     64
تعداد فریم های تله متری دریافت از مجموع ایستگاههای زمینی:     6419
حجم داده هر فریم:     108 بایت
حجم داده تله متری دریافت شده:     700 کیلو بایت

 تصویربرداری

نخستین تصویر:   19 بهمن ماه 90 ساعت 16:40
تعداد تصویر دریافتی:     41
تعداد کل فریم تصویر دریافتی:     143
کل حجم داده تصویر دریافتی:    9.13 گیگا بایت
تصویربرداری زمان واقعی:     28
تصویر برداری ذخیره و ارسال:     13

وی در ادامه افزود: بطور متوسط در هر شبانه روز یکبار تعیین وضعیت انجام و سپس دستورات کنترلی به منظور انجام عملیاتهای اجرایی کنترل وضعیت برای عکسبرداری از سطح زمین اجرا می‌شود. داده‌های میدان مغناطیسی زمین، حسگرهای خورشیدی و جریان عملگرهای مغناطیسی نشان دهنده عملکرد صحیح زیرسیستم کنترل وضعیت است.
به گفته این مقام مسئول در دانشگاه علم و صنعت، وضعیت شارژ و دشارژ باتری‌های ماهواره و عملیات تولید انرژی توسط پانل‌های خورشیدی، توان مصرفی و توزیع توان توسط سناریوی ماهواره تضمین کننده سلامت سیستم انرژی تاکنون بوده است و هیچ یک از قطعات ماهواره تاکنون مشکل انرژی نداشته‌اند.
 
بلندی خاطر نشان کرد: دمای متوسط ماهواره تاکنون حدود 20 درجه بوده و بدنه بیرونی ماهواره تاکنون دمای 10- درجه تا 55 درجه را تجربه کرده است. همچنین قطعات داخل ماهواره نیز دمای 6- درجه تا 35 درجه را داشته‌اند که بیانگر عملکرد صحیح زیرسیتم کنترل حرارت در خلا و شرایط مداری ماهواره است.

ماموریت ماهواره نوید دانشگاه علم و صنعت که در روز جمعه 14 بهمن سال گذشته از پایگاه فضایی سمنان به فضا پرتاب شد، 14 فروردین‌ماه 91 به پایان می‌رسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها