کد خبر: ۴۷۳۷۹۲
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۳۰ تير ۱۳۹۹
فدراسیون پیشگیری از ایدز
موارد ابتلا به ویروس اچ. آی. وی، بین جوانان کره‌ای از سال ۲۰۱۱ همچنان روندی افزایشی داشته است.
 به گزارش سرویس بین الملل ­خبرگذاری "598"؛ به نقل از خبرگزاري يونهاپ، فدراسیون پیشگیری از ایدز کره جنوبی روز دوشنبه در گزارشی اعلام کرد طی چند سال اخیر موارد ابتلا به ویروس نقص ایمنی انسانی (اچ. آی. وی) عامل بیماری ایدز، بین جوانان کره‌ای افزایش یافته است.
بر اساس این گزارش ۴۶۹ مورد جدید ابتلا به HIV در سال گذشته میلادی (۲۰۱۹) در کره جنوبی در رده سنی بین ۱۰ تا ۲۹ سال گزارش شده است که افزایشی قابل توجه نسبت به ۴۱۵ مورد سال قبل از آن نشان می‌دهد.
موارد ابتلا به ویروس اچ. آی. وی بین جوانان کره‌ای از سال ۲۰۱۱ همچنان روندی افزایشی داشته است.
سال ۲۰۱۱ در مجموع ۲۴۸ مورد ابتلا به این ویروس بین جوانان کره‌ای به ثبت رسیده بود که این رقم سال ۲۰۱۲ به ۲۹۶ نفر، سال ۲۰۱۳ به ۳۴۲ نفر، سال ۲۰۱۴ به ۳۸۴ نفر، سال ۲۰۱۵ به ۴۲۵ نفر و سال ۲۰۱۶ به ۴۴۰ نفر رسید، اما سپس روندی کاهشی پیدا کرد و سال ۲۰۱۷ به ۴۳۰ نفر و سال ۲۰۱۸ به ۴۱۵ نفر رسید.
سال گذشته میلادی، نوجوانان و جوانان بین ۲۰ تا ۲۹ ساله در کره جنوبی، ۳۸,۳ درصد کل افراد مبتلا به اچ. آی. وی را در این کشور را تشکیل دادند که این رقم سال قبل از آن ۳۴,۴ درصد بود.
فدراسیون پیشگیری از ایدز کره جنوبی از دولت خواست برای کاهش ابتلای جوانان به اچ. آی. وی تدابیری اتخاذ کند، زیرا ممکن است به معضل اجتماعی تبدیل شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها