کد خبر: ۴۷۳۶۱
زمان انتشار: ۰۳:۱۲     ۱۲ فروردين ۱۳۹۱
با هدف تقویت جنگ داخلی و سرنگونی حکومت اسد؛
این نشست ها و جلسات برخی کشورها در حالی صورت می گیرد که سازمان ملل و اتحادیه عرب و چند کشور دیگر با ارائه طرح های مختلف و به اجرا در آمدن آن ها، و قبول آن از سوی حکومت سوریه، نتیجه ای در بر نداشته و دشمنان سوریه با طرح بهانه های واهی و ابراز تردید درباره هر گونه صلح و ثبات در سوریه به اختلافات در این کشور دامن می زنند
به گزارش 598 به نقل از جام نیوز، وب سایت شبکه صدای آمریکا(VOA) جمعه 30 مارس (11فروردین) نوشت: «رهبران مخالفان حکومت سوریه از سوی کشورهای طرفدارشان زیر فشار قرار گرفته اند تا چشم انداز و دیدگاه هایشان برای سوریه را در صورت کناره گیری احتمالی بشار اسد از قدرت مشخص کنند.

شرکت کنندگان در نشست روز یکشنبه استانبول انتظار دارند شاهد تصویر روشن تری از برنامه های اپوزیسیون برای زمامداری آن کشور پس از ترک قدرت احتمالی بشار اسد باشند.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا می گوید: اتحاد اپوزیسیون در حمایت از تغییرات سیاسی در سوریه از اهمیت زیادی برخوردار است. آن ها باید یک موضع واحد یا یک دیدگاه واحد از آنچه که برای رسیدن به آن تلاش می کنند، ارائه دهند. آن ها باید قادر به نشان دادن تعهدشان به روندی باشند که همه شهروندان سوریه و حقوقشان را در برگیرد.

شورای ملی سوریه که بزرگترین گروه اپوزیسیون در پی قیام ضد حکومتی بیش از یک سال گذشته در آن کشور محسوب می شود، بر این باور است که دولت جدید سوریه همه مردم را در بر خواهد گرفت، رئیس جمهوری آزادانه انتخاب خواهد شد - یا توسط پارلمان و یا به دست مردم- دولت انتخابی استقلال قوه قضاییه و نیز حقوق افراد و گروه ها را تضمین خواهد کرد.

شاید منظور خانم کلینتون این باشد که شورشیان متعهد شوند که در خدمت ایالت متحده باشند.
استیو هیدمان، تحلیلگر مسائل خاورمیانه می گوید: دیدگاه های متفاوت گروه های مختلف اپوزیسیون سوریه فرآیند دستیابی به راهکاری واحد، به ویژه با وجود درگیری های مسلحانه را دشوار می کند. آقای هیدمان می گوید: اپوزیسیون سوریه از طیف وسیعی از گروه ها با اولویت ها و دستور کار کاملا متفاوت تشکیل شده است. بنابراین تصور گردآوری آن ها در زیر چتری نظیر شورای ملی سوریه و انتظار دستیابی سریع و غیردشوار آن به اهداف جامع، شاید کمی غیرواقع بینانه باشد.
گروه دوستان سوریه خواهان همکاری نزدیکتر رهبران نظامی و مدنی مخالف دولت بشار اسد به منظور جذب شهروندانی است که در مورد نیت و عملکرد آن ها تردید دارند.

سازمان ملل متحد، اتحادیه عرب، ایالات متحده آمریکا و ترکیه مشغول بررسی گزینه کمک های غیرجنگی به قیام مردمی سوریه هستند. دولت سوریه اخیرا به طرح کوفی عنان، نماینده سازمان ملل متحد و اتحادیه عرب برای ایجاد آتش بس و ارائه کمک های بشردوستانه به آسیب دیدگان ناآرامی ها، چراغ سبز نشان داد، با این حال دیپلمات های غربی و اپوزیسیون سوریه نسبت به کارآمدی هر طرحی که شامل فراخوان کناره گیری بشار اسد از قدرت در سوریه نباشد، ابراز تردید می کنند.»

این نشست ها و جلسات برخی کشورها در حالی صورت می گیرد که سازمان ملل و اتحادیه عرب و چند کشور دیگر با ارائه طرح های مختلف و به اجرا در آمدن آن ها، و قبول آن از سوی حکومت سوریه، نتیجه ای در بر نداشته و دشمنان سوریه با طرح بهانه های واهی و ابراز تردید درباره هر گونه صلح و ثبات در سوریه به اختلافات در این کشور دامن می زنند. مسأله ای که ماه ها قبل توسط بشار اسد مورد اشاره قرار گرفت. وی گفته بود: ما در تمام موارد هم که با سازمان ملل و اتحادیه عرب همکاری کنیم باز هم بعضی کشورها نمی خواهند سوریه روی آرامش را ببیند.

گفتنی است طبق تحلیل های بسیاری که در زمینه ناآرامی ها در سوریه و حمایت آمریکا از این جریان وجود دارد، رژیم صهیونیستی و تأمین منافع این رژیم در صدر اولویت ها قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها