کد خبر: ۴۷۳۳۹
زمان انتشار: ۱۶:۲۲     ۱۱ فروردين ۱۳۹۱
با اتمام بازی‌های هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر تا حدود زیادی سرنوشت تیم‌های مدعی کسب عنوا قهرمانی روشن شده است، در حالی که تیم‌های صدر جدولی برای بالابردن شانس خود برای رسیدن به عنوان ارزشمند قهرمانی تلاش می‌کنند، تیم‌های فانوس به دست جدول نیز در تلاشند با کسب امتیازهای بازی‌های باقیمانده، شانس خود را برای رهایی از خطر سقوط افزايش دهند.

 به گزارش رجانیوز، در شرایطی که شش هفته تا پایان رقابت‌های لیگ یازدهم باقیمانده است، گفته می‌شود برخی تیم‌های قعر جدولی از هم اکنون به دنبال راهکاری برای خروج از بحران هستند که یکی از این راهکارها اخراج مربی خود از کادرفنی تیم است تا شاید فرد جدیدی با تفکرات خود بتواند تیم آنها را از منطقه خطر نجات دهد.

تا پایان هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر چهارده مربی از کار برکنار شدند که این آمار نشان می‌دهد نیمکت‌های لیگ برتر در فصل جاری هیگ امنیتی برای مربیان خود نداشت، اتفاقی که ممکن است همچنان تداوم داشته باشد تا آمار اخراجی‌های لیگ برتر افزایش پیدا کند.

 در برهه کنونی، تیم‌های داماش گیلان، مس کرمان، راه آهن شهر ری، شاهین بوشهر، شهرداری تبریز، مس سرچشمه در جمع تیم‌های قعر جدولی قرار دارند که در صورت ناکامی در بازی‌های شش هفته پایانی، ممکن است به عنوان یکی از سه تیم سقوط کننده به رقابت‌های لیگ دسته اول تبعید شوند تا دیگر فرصت حضور در بازی‌های لیگ برتر را نداشته باشند، از این رو سایه برکناری بالای سر مربیان این تیم‌های دیده می‌شود اما این را که کدام یک از آنها برکنار شوند، نمی توان پیش بینی کرد چون امكان اخراج زمانی مشخص خواهد شد که نتایج هفته های پایانی رقم بخورد.

 با وجود این که هنوز خبری رسمی در خصوص احتمال اخراج هیچ یک از مربیان تیم‌های فانوس به دست جدول رده بندی منتشر نشده است اما در تازه ترین و جدی ترین گمانه زني‌های رسانه‌ها این گونه گفته می‌شود که اصغر شرفی و علی اصغر مدیر روستا در معرض خطر برکناری هستند، به همین دلیل آنها باید در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر مقابل تیم‌های حریف به برتری دست یابند چون ممکن است ناکامی در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر منجر به حذف آنها از جمع مربیان لیگ برتری شود.

 اصغر شرفی که پس از اخراج احمد سنجری هدایت تیم فوتبال مس سرچشمه را در دست گرفت، نتوانست این تیم لیگ برتری را از بحران خارج کند به همین دلیل ممکن است اگر همانند هفته‌های پیشین در بازی حساس هفته بیست و نهم برابر تیم فوتبال استقلال تهران نتیجه را واگذار کند، از سوی مدیریت باشگاه مس سرچشمه از کار برکنار شود تا فرد دیگری در کویر جای وی را روی نیمکت تیم فوتبال مس سرچشمه پر کند، چون با از دست دادتن این امتیاز، شانس بقا برای نماینده لیگ برتری رفسنجان به‌طور قابل توجهی کاهش می باید تا سقوط یک نماینده از دو نماینده کرمان در لیگ برتر به دست اول تقريباً قطعی شود.

 شرایط اصغر مدیر روستا در شهرداری تبریز نیز همانند شرایط شرفی در مس سرچشمه است، جانشین یسیچ مربی موفق تیم فوتبال شهرداری تبریز در ابتدای لیگ یازدهم نتوانست به شکل قانع کننده‌ای عمل کند، از این رو دومین نماینده تبریز در رقابت‌های لیگ برتر با مربیگری مدیر روستا به قعر جدول رده بندی لیگ برتر سقوط کرد تا هواداران تبریز شاهد ناکامی عجیب تیم خود در لیگ برتر باشند. مدیر روستا سایه برکناری را بالای سر خود به شدت احساس می کند اما همچنان امیدوار است بتواند شهرداری را از این وضعیت نجات دهد اما اگر در بازی هفته بیست و نهم وی در برابر منصور ابراهیم زاده و تیم فوتبال ذوب اهن اصفهان امتیاز از دست دهد، به احتمال فراوان برای دومین سال پیاپی، سقوط یک تیم لیگ برتری به دسته اول را قطعی می‌کند.

 در آستانه بازی شهرداری تبریز مقابل تیم فوتبال ذوب آهن در هفته بیست و نهم رقابت‌های لیگ برتر، برخی رسانه‌های خبری مدعی شدند مدیر روستا روز بیستم فروردین ماه روی نیمکت این تیم نخواهد نشست چون مدیران این باشگاه با صمد مرفاوی مربی اخراجی لیگ یازدهم وارد مذاکره شدند تا وی جانشین مدیر روستا در شهرداری تبریز شود. انتشار این خبر در فضای مجازی با سکوت خاص مدیران شهرداری مواجه شد تا همچنان این ابهام باقی بماند که چه کسی نه روز دیگر روی نیمکت تیم فوتبال این تیم خواهد نشست.

حمید درخشان و علی دایی نیز بعد از شرفی و مدیر روستا با کابوس اخراج دسته و پنجه نرم می‌کنند اما شرایط برای نامزدهای مربیگری پرسپولیس در ابتدای فصل یازدهم تا حدودی متفاوت است، چراكه درخشان و دایی می توانند سرنوشت تیم‌های تحت هدایت خود را به دست خود رقم بزنند اما چنانچه این دو مربی در هفته بیست و نهم برابر تیم‌های حریف امتیاز از دست دهند، با شرایط سختی رو به رو خواهند شد. بازی روز هجدهم فروردین ماه راه آهن با مس کرمان و دیدار روز نوزدهم فروردین ماه شاهین و نفت تهران سرنوشت این دو مربی را نیز رقم خواهد زد.

تاکنون نام مربیانی چون، لوکابوناچیچ، حمید استیلی، مجید صالح، علی اصغر کلانتری، مهدی دینورزاده، ابراهیم قاسمپور، صمد مرفاوی، میروسلاو بلاژویچ، حمید درخشان، فیروز کریمی، یسیچ، احمد سنجری و غلام پیروانی در فهرست مربیان اخراجی به ثبت درآمده است که با شرایط کنونی احتمال می‌رود نام نفراتی دیگری هم به فهرست این چهارده نفر اضافه شود تا معلوم شود شود که نیمکت‌ها در لیگ برتر امنیت ندارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها