کد خبر: ۴۷۳۰۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۱۱ فروردين ۱۳۹۱
مسئول برگزاری دومین جشنواره هفت سین نوروزی گفت: دومین جشنواره هفت سین نوروزی با حضور حمید استیلی، مسئولان و گردشگران در سالن ورزشی چالوس برگزار شد.

بهروز نقیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس گفت: دومین جشنواره هفت سین نوروزی با تلاش کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، جامعه فرهنگی و ورزشی چالوس و جمعی از علاقمندان و گردشگران برگزار شد.

وی افزود: برگزاری اولین جشنواره هفت سین در چالوس سال گذشته بازتاب بسیار خوبی همراه داشت و این امر باعث شد تا امسال کیفیت و رقابت بیشتر از قبل شود.

نقیبی به اهمیت برگزاری جشن هفت سین در چالوس اشاره کرد و اظهار کرد: این فرهنگ و آداب و سنن قدیمی از ایرانیان باستان به یادگار مانده است و نسل به نسل به ما منتقل شده است.

این فعال فرهنگی افزود: امروز این افتخار برای چالوس است که احیاکننده جشن هفت سین باشد. این سنت یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین فرهنگ‌های اصیل ایرانی است.

وی گفت: در دومین جشنواره هفت سین بیش از 20 سفره هفت سین شکیل با چیدمانی زیبا در سالن بزرگ ورزشی شهر به نمایش در آمده است و این زیبایی، چیدمان و هنرنمایی شهروندان چالوسی در هفت سین به اندازه‌ای بود که رقابت بسیار تنگاتنگی را شاهد بودیم و این امر کار داوران را برای انتخاب بهترین هفت سین سخت کرده است.

نقیبی یادآور شد: این نشان از اوج هنر ایرانیان در چیدمان هفت سین نوروزی دارد.

مسئول برگزاری دومین جشنواره هفت سین نوروزی خاطرنشان کرد: ملاک انتخاب بهترین هفت سین در این جشنواره بازتاب باستانی و هنری بودن آن بود به طوری که بیانگر و احیاکننده فرهنگ، آداب و سنن هفت سین ایرانی باشد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا برای ملی شدن جشن هفت سین نوروزی چالوس برنامه‌ای در دستور کار قرار دارد، گفت: بعد از برگزاری جشن هفت سین به نقد و بررسی آن در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر پرداخته می‌شود تا در سال‌های آینده بهتر و باشکوه‌تر برگزار شود که در این بین موضوع ملی شدن جشنواره هفت سین چالوس نیز مطرح می‌شود تا درباره ملی شدن آن برای سال های آینده تصمیم‌گیری شود.

به گزارش فارس، در دومین جشنواره هفت سین نوروزی چالوس حمید استیلی بازیکن سابق و سرشناس تیم ملی فوتبال ایران و سرمربی پیشین پرسپولیس تهران نیز به عنوان مهمان ویژه حضور داشت.

نفرات برتر شرکت‌کننده در دومین مسابقه هفت سین نوروزی در چالوس به ترتیب اشرف السادات مازندرانی نفر اول، فاطمه داودی نفر دوم، مهدیه مظلومی نفر سوم، معصومه امین‌نژاد نفر پنجم، زهرا ابوالفتحی نفر ششم، مژگان آقاجان نژاد نفر هفتم بودند.

اشرف السادات مازندرانی که از سوی هیئت داوران دومین جشنواره هفت سین نوروزی به عنوان نفر اول انتخاب شد، در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری فارس گفت: خیلی خوشحالم که توانستم رتبه اول را بدست بیاورم و اصلا فکرش را هم نمی‌کردم بتوان به این رتبه دست پیدا کنم.

وی افزود: آنچه مرا به حضور و شرکت در جشنواره هفت سین در چالوس ترغیب کرد علاقه بسیار زیادم به فرهنگ و سنن اصیل ایرانی و به تصویر کشاندن آن بود که برای رسیدن به این هدف از مدت‌ها قبل شروع به جمع‌آوری لوازم موردنیاز و طراحی هفت سین سنتی کردم.

نفر اول دومین جشنواره هفت سین نوروزی اظهار کرد: باید بیشتر از همیشه به فرهنگ و آداب و سنن ایرانی توجه داشته باشیم و آنها را قدر بدانیم چرا که دارای اصالت و زیبایی منحصر بفردی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها