در مقدمه این کتاب آمده است: نوآوریها و تحولات اجتماعی به فرهنگ وابسته است. هرزمان که جامعه به مرحله تازه ای پا میگذارد، نیازهای فرهنگی جدیدی مطرح میشود که عناصر پیشین فرهنگی قادر به تأمین آن نیازها نیستند؛ اما ابداع عناصر فرهنگی جدید و متحول، بدون تحلیل مفاهیم، ساختارها و محصولات فرهنگی جامعه امکان پذیر نیست.
تحقیقات در زمینه مهندسی فرهنگ از مصادیق بارز تحقیقات اساسی و بنیادی است که ساماندهی سیستمهای اجتماعی را حول محور فرهنگ هدف قرار میدهد. هر اندازه مهندسی سیستم تکامل یافتهتر باشد، مدیریت آن نیز به صورت کامل و اثربخش ترس امکانپذیر است.
ضرورت مهندسی فرهنگ، روش مهندسی فرهنگ، روش تحلیلی و روش سیستمی، اصول سیستمی مهندسی فرهنگ و مدل مهندسی فرهنگ از فصلهای این کتاب است که در خرداد ماه سال ۱۳۹۹ توسط نشر تمدن نوین اسلامی به چاپ رسیده است.
مراکز فروش کتاب مهندسی فرهنگ
۱. قم، چهارراه شهدا، بوستان کتاب
۲. قم ، خ صفائیه، پاتوق کتاب
۳. سایت Bookroom.ir
۴. تهران، فروشگاه کیهان 02166469475
۵. مراکز استانها نمایندگیهای پاتوق کتاب 02531077