کد خبر: ۴۶۸۲۰
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۰۷ فروردين ۱۳۹۱
درگیری‌ در شهر پورت سعید مصر پس از مراسم خاکسپاری نوجوان 13 سیزده ساله‌ای که در جریان درگیری طرفداران تیم فوتبال المصری و نیروهای امنیتی مصر کشته شده بود، از سر گرفته شد.

پایگاه خبری الفجر، پس از برگزاری مراسم خاکسپاری نوجوانی که در جریان درگیری‌ خشونت‌‌آمیز طرفداران تیم فوتبال المصری و نیروهای امنیتی مصر در شهر پورت سعید کشته شده بود، درگیری‌ها در این شهر دوباره از سر گرفته شد.

درگیری‌های پورت سعید جمعه گذشته و به دنبال تعلیق تیم فوتبال المصری به مدت دو سال آغاز شد.

تیم فوتبال المصری به دلیل حوادث چهارشنبه خونین پورت سعید که ماه گذشته پس از یک مسابقه فوتبال با تیم الاهلی روی داد، به مدت دو سال از انجام هرگونه بازی محروم شده است.

در جریان درگیری‌ها چهارشنبه خونین پورت سعید بیش از ۷3 نفر کشته شدند.

اما در درگیری‌های جمعه گذشته یک نوجوان ۱۳ ساله کشته و ده‌ها نفر نیز زخمی شدند.

بسیاری از هواداران تیم المصری معتقدند، دولت با محروم کردن این تیم درصدد گرفتن انتقام از آنها به دلیل نقشی است که در انقلاب 25 ژانویه مصر ایفا کردند.

در درگیری‌های جدید پورت سعید صدها نفر از هواداران خشمگین تیم المصری در اعتراض به محرومیت دو ساله این تیم، یک ساختمان دولتی را محاصره کرده و با نیروهای امنیتی مصر درگیر شدند.

پلیس برای متفرق کردن معترضان از گلوله‌های گاز اشک‌آور استفاده کرده و اقدام به تیراندازی هوایی کرده است.

تیم المصری از جمله تیم‌های مطرح مصر به شمار می‌رود.

دادستانی مصر هفته گذشته ۷۵ نفر را در جریان حادثه اول فوریه پورت سعید به قتل یا غفلت و کوتاهی در انجام وظیفه متهم کرد که در میان آنها ۹ افسر پلیس نیز مشاهده می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها