کد خبر: ۴۶۷۲۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۹     ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
صدها هزار عراقی در نهمین سالروز حمله نیروهای خارجی به رهبری امریکا به این کشور، در شهر بصره واقع در جنوب عراق تظاهرات کردند.
گزارش‌ 598 به نقل از Press TV، هزاران مرد و زن از سرتاسر کشور عراق به بصره سفر کردند تا در تظاهرات روز دوشنبه (۲۹ اسفند، ۱۹ مارس) که از سوی جریان صدر عراق ترتیب داده شده بود، شرکت کنند.

تظاهرکنندگان عراقی همچنین خواستار بهبود شرایط زندگی و پایان بیکاری و فساد در این کشور شدند.

نیروهای تحت امر امریکا ۱۹ مارس ۲۰۰۳ میلادی با ادعای اینکه رژیم صدام حسین سلاح‌های کشتار جمعی در اختیار دارد، به کشور عراق حمله کردند. با وجود این، هیچ گونه سلاح کشتار جمعی در عراق پیدا نشد.

سازمان تحقیقاتی پراجکت سنسورد، مستقر در کالیفرنیا، اعلام کرده است که بیش از یک میلیون عراقی از سال ۲۰۰۳ میلادی به دنبال حمله امریکا به این کشور و اشغال آن جان خود را از دست داده‌اند.

اکنون بعد از گذشت نه سال، بسیاری از بخش‌های عراق همچنان ویران هستند و حملات مرگبار نیز تقریبا به صورت روزانه در این کشور رخ می‌دهند.

واشنگتن نیروهای خود را در ماه دسامبر سال گذشته میلادی از عراق بیرون کشید. اما با وجود پایان رسمی جنگ، تعدادی از نیروهای امریکایی و افراد وابسته به آن‌ها همچنان در عراق هستند. واشنگتن همچنین دارای یک سفارتخانه عظیم در بغداد است که هزاران کارمند و دیپلمات در آن فعال هستند.

از سوی دیگر، مقامات عراق محمد مهدی صالح، وزیر بازرگانی دوران حکومت صدام را بعد از ۹ سال حبس، آزاد کردند. آن‌ها می‌گویند، وی در مورد اتهامات علیه خود بیگناه تشخیص داده شده است.




عراقی‌ها در جریان تظاهرات 29 اسفند در بصره تصویر مقتدی صدر روحانی ضد امریکایی و پرچم کشور خود را در دست دارند


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها