کد خبر: ۴۶۷۱۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۰۵ فروردين ۱۳۹۱
در ۱۰ تظاهرات اعلام شد؛
مردم بحرین در 10 تظاهرات علیه آل خلیفه و اشغالگران سعودی با فریاد" ملت خواستار سرنگونی رژیم" است، بر ادامه انقلاب تا پیروزی نهایی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، روز گذشته دهها هزار نفر از قشرهای مختلف مردم بحرین با شرکت در 10 تظاهرات بزرگ، علیه رژیم آل خلیفه و اشغالگران سعودی شعار دادند.



این تظاهرات در مناطق مختلف بحرین در پاسخ به فراخوان جمعیتهای سیاسی تحت عنوان "مخالفت با سعودی اشغالگر" برگزار شد.

تظاهرات کنندگان بحرینی خواستار انجام اصلاحات واقعی در کشورشان که با سرنگونی آل خلیفه امکان پیدا می کند، تاکید کردند.

اعتراضات مسالمت آمیز مردم بحرین از فوریه 2011 آغاز شده که با اقدامات سرکوبگرانه آل خلیفه و رژیمهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه آل سعود همراه شده است.



در تظاهرات گسترده روز گذشته، مردم شعارهایی در انجام اصلاحات، سرنگونی آل خلیفه از جمله "ملت خواهان سرنگونی رژیم است" ، "مرگ بر شیخ حمد" (در اشاره دیکتاتور بحرین)، " خلیفه کناره گیری کن"(در اشاره به نخست وزیر رژیم بحرین که بیش از 40 سال است حکومت می کند) سر دادند.



گروههای سازمان دهنده این تظاهرات از نزدیک شدن تظاهرات به مناطق نزدیک میدان لولوء که نماد انقلاب مسالمت آمیز مردم بحرین به شمار می رود و رژیم آل خلیفه در اوایل مارس سال گذشته آن را سرکوب کردند، به سبب اقدامات خشونت آمیز و سرکوبگرانه نیروهای امنیتی رژیم جلوگیری کردند .



نیروهای امنیتی آل خلیفه با پشتیبانی نظامیان اشغالگر سعودی برای متفرق کردن شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز، در برخی مناطق به مردم گازهای سمی و اشک آور شلیک کرده و به سوی آنها حمله ور شدند.

از سوی دیگر بحرینی ها دیروز بانوی شهید "عبده علی عبدالحسین" را که بر اثر استنشاق گازهای سمی به شهادت رسیده بود، تشییع کردند، این بانوی بحرینی درپی شلیک گازهای سمی به منزلش در شهر "عالی" در استان "الوسطی" شهید شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها