کد خبر: ۴۵۹۷۴
زمان انتشار: ۱۸:۲۵     ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
در سالروز آغاز ناآرامی های سوریه، مردم این کشور در حمایت از نظام سوریه و رئیس جمهور خود در چهار گوشه سوریه راهپیمایی کردند.

به گزارش بولتن نیوز، 15 مارس سال گذشته(25 اسفند 1389)ناآرامی سوریه با حمله گروهکی مسلح در درعا جنوب سوریه به یک آمبولانس آغاز شد. این ناآرامی ها با حمایتهای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و ترکیه روند رو به رشدی به خود گرفت و به شهرهای حمص، حلب، ادله و حتی دمشق کشیده شد.

پس از این ناآرامی ها بود که "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه در یک سخنرانی بزرگ در دانشگاه دمشق اعلام کرد که علی رغم تظاهرات مایل است اصلاحات اساسی را در سوریه انجام دهد. وی در این خصوص یک  کمیته مرکب از 29 نفر از حقودانان را مامور تدوین قانون اساسی جدید کرد که این قانون اساسی اخیرا با 57%رای مردم به تصویب رسید.

اما نه تنها از موج حملات مخالفان که از سلاحهای نوین استفاده می کنند، کاسته نشد، بلکه تروریستهای سوریه با اعلام موجودیت گردان های "یزید" و "عمربن سعد" سعی در براندازی حکومت سوریه داشتند. این اقدامات تروریستها با واکنش دولت مواجه شد و سرانجام نیروهای دولتی با تصرف شهر حمص تعداد بسیاری از تروریستها را کشته و دستگیر کردند. اما در دور جدید عملیاتها، نیروهای دولتی سوریه توانستند تعدادي از تروريست‌هاي مسئول در زمينه کشتار دست‌کم ۱۵ غيرنظامي را دستگیر کنند. این در حالی است که یکشنبه شب نیز دست‌کم ۴۵ نفر از جمله زنان و کودکان در کرم الزيتون پس از شکنجه شدن توسط مخالفین به قتل رسيدند.

در این باره عدنان محمود، وزير اطلاعات سوريه گفته است، گروه‌هاي تروريستي براي تخريب چهره دولت سوريه به کشتار غيرنظاميان در نزديکي کرم الزيتون دست زدند.


ترور غیر نظامیان برای چه؟

در حالی امروز تحرکات تروریستی سوریه پا در سال دوم گذاشت که گروهکهای تروریستی هدف خود را از نظامیان سوری به سوی غیرنظامیان سوق دادند. کستار 60 تن از غیرنظامیان در طی 4 روز اخیر بخشی از این جنایت ها به حساب می آید. افشای خوی سلفی گری مخالفان حکومت بشار اسد عزم مردم سوریه را برای حمایت از حکومت مرکزی افزایش داده است تا جایی که علی رغم تمامی مشکلات ناشی از جنگ درون شهری،ده‌ها هزار نفر از مردم سوریه امروز به خیابان‌ها و میادین اصلی شهرهای مختلف این کشور آمدند تا از کشور و نظام و رئیس جمهوری خود در قبال حملات و فشارهای خارجی حمایت کنند.

به گزارش العالم، رسانه‌های سوریه اعلام کردند که مردم سوریه در یک راهپیمایی تحت عنوان راهپیمایی جهانی برای سوریه، حمایت خود را از کشورشان اعلام کردند.

در این راستا هم اکنون تلویزیون سوریه تصاویری پخش می کند که در آن مردم در دمشق و حلب (شمال سوریه) سویداء (جنوب سوریه)، لاذقیه (غرب سوریه) و حسکه (شرق سوریه) به میادین و خیابان‌های اصلی این شهرها آمدند.مردم در این تجمع پرچم هاي سوريه و تصاوير بزرگ بشار اسد رئيس جمهوري كشورشان را در دست دارند و با سردادن شعار، توطئه هاي خارجي را محكوم مي كنند.تظاهركنندگان در شعارهايشان همچنين بر مخالفت با هرگونه دخالت خارجي بويژه درخواست قطر و عربستان براي مسلح سازي گروههاي شورشي در سوريه تاكيد مي كنند.تظاهرکنندگان همچنین در حمایت از محور مقاومت در منطقه پرچم های زرد رنگ حزب الله لبنان و پرچم های فلسطین را در دستان خود دارند.مردم سوريه همچنين پرچم هاي روسيه و چين را در دستان خود دارند تا از اين طريق از حمايت روسيه و چين از كشورشان دربرابر توطئه هاي غرب و برخي كشورهاي عربي تشكر كنند.


علاوه بر این تظاهرات مردمی در داخل سوریه، در صفحه‌ای که مخصوص این رویداد در فیس‌بوک ساخته شد، اعلام شد که روز پنجنشبه سوری‌ها داخل راهپیمایی می‌کنند و از سوری‌های خارج از این کشور خواسته شد تا روز جمعه و شنبه از کشور خود حمایت کنند.

گرچه مردم سوریه تا کنون با تظاهرات خود، به حمایت از حکومت بشار اسد پرداخته اند ولیکن رسانه های غربی و دیگر رسانه های همسو در منطقه به طور کامل به سانسور این رویدادها می پردازند و قصد دارند با تجمیع جامعه جهانی زمینه سقوط حکومت اسد را فراهم نمایند. این در حالی است که اکنون در بحرین وضعیت بسیار اسفناکتر است و مسلمانان این کشور بر خلاف مخالفین سوری با دست خالی  با نظامیان اشغالگر سعودی مقابله می کنند و متاسفانه هیچ مجمعی نیست تا از مظلومین بحرین حمایت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها