کد خبر: ۴۵۹۴۴
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
شبكه ايران نوشت: حالا فكر كن ميرفتم و اصلا اسكار هم مي گرفتم. اين جايزه نجاتم مي داد؟ به امام رضا(ع)قسم به اسكار و به سالن هاي خارج از اين مملكت فكر نمي كنم.
حامد بهداد همچنان آرام و بي دغدغه امتداد مسير حرفه اي بازيگري اش را پي مي گيرد. وي كه امسال «نارنجي پوش» مهرجويي را در جشنواره داشت در تازه ترين گفت وگويش از اين مساله سخن گفته كه بزرگاني مانند مهرجويي و بيضايي و كيميايي در سينماي ايران دست نيافتني اند. بخش هايي از گفته هاي بهداد را به نقل از «همشهري» مي خوانيد:

جهاني شدن بازيگر ايراني امكانپذير نمي شود
كار مستقيم بازيگر با كلام و زبان است. جهاني شدن بازيگر ايراني هم به دليل محدوديت هاي زبان و لهجه امكانپذير نمي شود مگر در نقش هاي خاص؛ بازي كردن در نقش يك پاكستاني كه فرض بگيريد موهايش را هم رنگ كرده است. اين خيلي فرق دارد با نقش هايي كه سوپراستارهاي سينماي آمريكا بازي مي كنند. تو به عنوان يك بازيگر ايراني هرگز در هاليوود جا نخواهي افتاد مگر اينكه نقش خاصي به پست‍ات بخورد. تازه اگر هم اين اتفاق افتاد بايد ديد تداومي در كار هست يا نه.

به توصيه اداره نظارت همكاري با آنجلوپلوس را رد كردم
شرايط بازي در فيلم آنجلوپلوس برايم فراهم شده بود اما احتياط كردم و نرفتم...به هر حال چند سالي هست كه به اين نتيجه رسيده ام كه براي انجام هر كاري بايد {با اداره نظارت و ارزشيابي ارشاد} مشورت كنم. توصيه آنها{اداره نظارت} هم اين بود كه نروم.

مهرجويي، كيميايي، تقوايي، بيضايي و حاتمي دست نيافتني اند
هنوز هم فيلمسازاني مانند داريوش مهرجويي، مسعود كيميايي، ناصر تقوايي، بهرام بيضايي و زنده ياد علي حاتمي تكرارنشدني باقي مانده اند. ما بعد از موج نو ديگر با جريان فيلمسازي مواجه نشده ايم. البته يكي دو فيلمساز خوب ظهور كرده اند ولي آن تدوامي كه در موج نو وجود داشته ديگر مشاهده نشد.

كدام بازيگر است كه دلش نخواهد با كيميايي كار كند؟
منتقدان ممكن است به فيلم هاي مهرجويي يا كيميايي نقد داشته باشند ولي كدام بازيگر است كه دلش نخواهد با اينها كار كند؟! كيميايي هر سال عمرش فيلم ساخته يا مهرجويي. اينها به صورت مادرزادي هنرمند به دنيا آمده اند. فيلم هاي بد اينها از فيلم هاي خوب خيلي از كارگردان ها بهتر است.

اينكه عمدا انكارم كنند، ناراحتم مي كند
چه خوب كه براي {بازي در فيلم}كيميايي سيمرغ گرفتم ولي براي نقشم در «سعادت آباد» هم بايد نامزد دريافت جايزه نقش اول مي شدم. جايزه نگرفتن برايم مهم نيست اما اينكه مرا مي بيني و عمدا انكارم مي كني، ناراحتم مي كند. بعد آدمي مثل مهرجويي مرا صدا مي كند و سيمرغش را به من مي دهد؛ اين مهمترين اتفاق است.

از همكاري با بيضايي ترسيدم و دررفتم
مهرجويي و كيميايي بزرگان اين سينما هستند. اگر مرحوم حاتمي زنده بود صددرصد با او كار كرده بودم. در فيلم بيضايي هم دعوت شدم اما آن موقع ترسيدم و در رفتم كه آن البته حكايت ديگري دارد.

به امام رضا(ع) قسم به اسكار فكر نمي كنم!
اصغر فرهادي را دوست دارم و به توانايي هايش ايمان دارم. به هر حال نشد در فيلمش بازي كنم. حالا فكر كن مي رفتم و اصلا اسكار هم مي گرفتم. اين جايزه نجاتم مي داد؟ به امام رضا(ع)قسم به اسكار و به سالن هاي خارج از اين مملكت فكر نمي كنم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۴ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۱
۰
۰
توراخدابه اسکار فکر کن.الپاچینو لونک انداخت منتظرتن؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها