به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی ایرانسل، متن این بیانیه به شرح زیر است:
۱. ایرانسل در
راستای ارتقای خدمات خود و بهبود تجربه مشتری طی روزهای پنجشنبه، جمعه و
شنبه (۶ تا ۸ تیرماه ۱۳۹۸) در صدد بروزرسانی برخی سامانههای محاسبه تعرفه
اینترنت بود.
۲. با توجه به مصوبههای کمیسیون تنظیم مقررات
ارتباطات مبنی بر تفکیک تعرفه اینترنت خارجی از اینترنت داخلی و
پیامرسانهای داخلی، اپراتورها موظفند ترافیک خارجی را با تعرفه عادی،
ترافیک وبسایتها و اپلیکیشنهای داخلی را با تعرفه یکدوم و ترافیک
پیامرسانهای داخلی را با تعرفه یکسوم محاسبه کنند.
۳. در بازه
زمانی فوق، به دلیل پیچیدگیِ امکان تفکیک «حجم مصرف شده خارجی»، «حجم مصرف
شده از محتوای داخلی» و «حجم مصرف شده در پیامرسانهای داخلی»، ایرانسل
تصمیم گرفت تا به منظور رعایت حقوق مشترکان، کمترین تعرفه در میان سه بخش
ذکر شده که مربوط به «حجم مصرف شده در پیامرسانهای داخلی» (معادل یکسوم
تعرفه خارجی) است را برای تمامی مصارف اینترنت مشترکان به صورت یکسان لحاظ
کند.
۴. بر این اساس، در بازه زمانی مدنظر، تمامی اینترنت مصرفی مشترکان ایرانسل، با تعرفه یک سوم محاسبه شد.
۵.
بدیهی است، در این بازه زمانی تغییری در محاسبه تعرفه خدمات اینترنتی که
به صورت رایگان به مشترکان ارائه میشد، صورت نگرفته و این خدمات همچنان به
صورت رایگان ارائه شده است.
۶. با توجه به شائبههای مطرح شده برای
برخی از مشترکان، ایرانسل وظیفه خود دانست که با ارائه توضیحات فوق، به
مشترکان خود اطمینان دهد که نه تنها متضرر نشدهاند، بلکه از تخفیف
تعرفهای نیز برخوردار شدهاند.
همچنین ایرانسل با توجه به
نگرانیهای آن دسته از مشترکانی که فارغ از این بازه زمانی، شاهد لحاظ شدن
ترافیک در بخش پیامرسانهای داخلی اپلیکیشن «ایرانسل من» بدون استفاده از
این پیامرسانها هستند، تصریح میکند:
سازمان تنظیم مقررات و
ارتباطات رادیویی، به صورت دورهای، آیپی (IP) وبسایتها یا
اپلیکیشنهایی که پیامرسان داخلی محسوب شده و تعرفه آنها به صورت یک سوم
محاسبه میشود را به اپراتورها ابلاغ میکند.
حجم ترافیک احتمالی
مشاهده شده در بخش پیامرسانهای داخلی اپلیکیشن ایرانسل من، به دلیل
بازدید از وبسایتها یا استفاده از اپلیکیشنهای با IPهای فوق است.
بر
این اساس نه تنها افزایش هزینهای متوجه این دسته از مشترکان نیست؛ بلکه
بخشی از مصرف اینترنت آنها با تعرفه یکسوم محاسبه میشود.