در این نشست، دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به سابقه تلاشهای ایرانسل در ارائه خدمات ارتباطی در ایران و پیشگامی این شرکت در معرفی تکنولوژیهای جدید، به اهمیت موضوع مسؤولیت اجتماعی اشاره کرد و گفت: «ایرانسل از طریق خدمات ICT و اجرای پروژههای مسؤولیتهای اجتماعی، سعی دارد بیش از پیش به مردم نزدیک شود؛ در همین راستا قبلاً پروژه «مدارس درخشان» را نیز در ۱۵ مدرسه مناطق کمتر توسعهیافته سیستان و بلوچستان اجرا کردهایم.»
مدیرعامل ایرانسل، همچنین ادامه داد: «توسعه کشور نیازمند انسانهای توسعه یافته است. ما همواره به آموزش توجه ویژه داریم و این موضوع، جایگاه ویژهای در استراتژی مسؤولیتهای اجتماعی شرکت ایرانسل دارد.»
عباسی با توجه به وسعت خسارتهای وارد شده به مناطق مختلف و اشاره به تلاشهای نیروهای ایرانسل برای خدمت رسانی به سیلزدگان از دقایق ابتدایی بارشهای شدید ادامه داد: «ما هرگز هموطنان سیلزده را فراموش نکردهایم و علاوه بر فعالیتهای اولیه در راستای نگهداری شبکه که منجر به ثبت رکوردهای منحصر به فرد در پایداری شبکه شد، وظیفه خودمان دانستیم که در حوزه تجهیز، احداث و بازسازی زیرساختهای آموزشی مناطق سیلزده نیز قدم برداریم.»
وی همچنین گفت : «علاوهبر سه مدرسهای که در این مناطق ساخته خواهد شد، در هر استان، ۵ مدرسه را نیز تجهیز و به مدارس طرح مدارس درخشان اضافه میکنیم تا این مدارس بتوانند از آموزش مجازی و راه دور بهرهمند شوند.»
در این نشست همچنین محمدرضا قربانی، مدیرکل دفتر مشارکتهای مردمی
سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حضور ایرانسل را به عنوان یک
بنگاه اقتصادی بزرگ و تأثیرگذار، در امر توسعه فضاهای آموزشی، مغتنم و
ارزشمند دانست و گفت: «تمام سعی ما این است که با کمک مسؤولین استانی، این
مدارس در سال تحصیلی جدید به بهرهبرداری برسند و دانشآموزان بتوانند از
آنها استفاده کنند.»
همینطور در این نشست مهندس یاسر لیوانی، مدیرکل نوسازی مدارس استان گلستان، مهندس علی قربانی، مدیرکل نوسازی مدارس استان خوزستان و مهندس محمدرضا حیدری، مدیرکل نوسازی مدارس استان لرستان، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت مدارس در مناطق سیلزده در استانهای خود، به اهمیت همت مردمی و سازمانها برای رفع کمبودها در توسعه فضاهای آموزشی اشاره و از حضور ایرانسل در این حوزه قدردانی کردند.