تبدیل مدارس فاقد دانشآموز مشهد به مراکز اقامتی ویژه فرهنگیان
وی با اشاره به پیشنهادی که در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت مطرح کرد، گفت: در شهر مشهد مقدس 29 باب مدرسه در اطراف آستان قدس رضوی داریم که به علت تغییر بافت جمعیتی آن محدوده شهر فاقد دانشآموز است و میتوان با استفاده از زمین این مدارس، 31 مرکز اقامتی برای فرهنگیان 31 استان به روش سهام پروژه احداث کرد؛ فرهنگیان میتوانند در پروژه احداث مراکز اقامتی، شرکت کنند و به میزان سهمی که میگیرند، زمین در پروژه دریافت کنند، با بانکها صحبت خواهدشد تا برای این منظور وام تخصیص دهند و همچنین در آن جلسه مصوب شد تا در وزارت راه و شهرسازی و بازآفرینی شهری این موضوع پیگیری و بررسی شود.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به شورای بهبود مناطق مرزی گفت: باید فعالیت این شورا پررنگ شود تا در بحث عدالت آموزشی مسئولیتی که بر عهده داریم را به درستی انجام دهیم.
حضور رئیسجمهور در جلسه شورای عالی آموزشوپرورش در آیندهای نزدیک
حسینی از حضور رییسجمهور در یکی از جلسات شورای عالی آموزش و پرورش در آینده نزدیک خبر داد و گفت: قرار شده است تا رییسجمهور در یکی از اولین جلسات شورای عالی آموزش و پرورش شرکت کند و امیدواریم باحضور دکتر روحانی مصوبات خوبی برای نظام تعلیم و تربیت داشته باشیم.
وی بیان کرد: حضور سه نفر از نمایندگان معلمان در شورای عالی آموزش و پرورش که از طریق انتخابات صورت گرفته است کار بسیار ارزشمندی است و در ادامه مسیر باید اعضای منتخب به تایید شورای معاونان برسد تا وجه قانونی نیز پیداکنند.
معاونتهای آموزشوپرورش بیانیه گام دوم انقلاب را برای اجرا بررسی کنند
سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و معاونت حقوقی و امور مجلس، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بررسی و مطالعه کنند و مواردی که به آموزش و پرورش مربوط است، مشخص و احصا شود تا در برنامهها گنجانده شود.
حسینی با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم احکامی مربوط به آموزش و پرورش وجود دارد، اظهار کرد: این احکام به آموزش و پرورش ظرفیتهایی میدهد لذا معاونتها ظرفیتها را احصا و مشخص کنند تا چه میزان از این ظرفیتها استفاده شده است و چه میزان باقی مانده است.
روابط عمومی احیا شود؛ بررسی مجدد ساختار مرکز نیروی انسانی و پژوهشگاه مطالعات
وی با بیان اینکه بخشهایی از تغییر ساختار اداری وزارت آموزش و پرورش مبهم است و باید بیشتر بررسی شود،گفت: ضرورت دارد تا روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش احیا شود همچنین در مورد ساختار مرکز برنامهریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش باید بررسی مجدد صورت گیرد لذا معاون برنامهریزی و توسعه منابع با برگزاری نشست با مسئولان ذی ربط و پیگیری، این موضوع را تا حصول نتیجه برعهده داشته باشد.
حذف بخاریهای نفتی تا اول مهر
سرپرست وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: با بررسیهایی که سازمان نوسازی و تجهیز مدارس انجام داده است در مهرماه مدرسه خشتی و گلی و بخاریهای غیر استاندارد نخواهیم داشت؛ البته در استان سیستان و بلوچستان تا اول مهرماه قادر نخواهیم بود که این مورد را عملیاتی کنیم اما پیگیریها را انجام خواهیم داد تا در این استان هم مدارس خشتی و بخاریهای غیراستاندارد نداشته باشیم.
تخصیص بودجه به معاونتها براساس برنامههای اجرایی سند تحول
حسینی گفت: تنها برنامه وزارت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است و همه طرحها باید در راستای سند تحول باشد لذا تخصیص بودجه بر اساس برنامههای اجرایی سند تحول به معاونتها داده خواهدشد.
سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: تا پایان تیرماه مناطق برنامههای اجرایی سند تحول خود را تولید کنند تا برنامهها به مدارس ابلاغ شود. البته در ابلاغ برنامهها از منطقه به مدرسه بر اساس اهداف دورههای تحصیلی ادغام و تلفیق صورت بگیرد و برنامهها را در دو شکل الزامی و اختیاری درنظر بگیریم.
وی با بیان اینکه ایده خوب به برنامه خوب و برنامه خوب به اقدامات خوب و نتایج خوب منجر میشود، تاکیدکرد: فعالیتهای معاونتها با در نظر گرفتن برنامهدرسی لحاظ شود و همه برنامهها و فعالیتها با برنامه درسی هماهنگ شود.
گفتنی است در این جلسه درباره پروژه مهر، برنامه ریزی و اهتمام ویژه در حل مسائل فرایند ثبتنام دانشآموزان، طرح رتبه بندی معلمان، ساماندهی نیروی انسانی، نظام مشارکتی تصمیم گیری، پیگیری روند پیشرفت اجرایی شدن خرده نظامهای سند تحول بنیادین، کنترل و پیشگیری در برابر آسیبهای اجتماعی بحث و گفت و گو انجام گرفت.