کد خبر: ۴۵۸۲۳
زمان انتشار: ۱۶:۴۴     ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
مدیر کل امور بین الملل شواری عالی انقلاب فرهنگی در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ :
در حوزه افراد حقیقی، شاهد حضور افراد فرهنگی و تاثیر گذار هستیم که نشان از این دارد که کشور برنامه ای همه جانبه برای استفاده از این فضا را در دستور کار خود دارد... یکی از نکات بسیار مهمی که بنده به آن معتقد هستم، این است که باید برای کاندیدا ها کارنامه ای تدوین شود و نشان داده شود که این نماینده در مجلس چه کارهایی را انجام داده چه طرح هایی را رای داده است و چه طرحهایی را به رای گذاشته است. این یکی از طرح هایی است که می تواند مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598/ ایجاد شورای عالی فضای مجازی از سوی مقام معظم رهبری تحلیل های فراوانی را به وجود آورد.فضای وب به دلیل گسترش روزافزون و انعطاف بالای آن فضای مهمی را برای تبلیغ گفتمان انقلاب اسلامی به وجود آورده اما این مهم زمانی به وقوع خواهد پیوست که مدیریتی درست در این زمینه داشته باشیم.شورای عالی فضای مجازی گامی مهم به همین سوی است.بدین منظور گفتگویی را با جناب دکتر محمدی مدیر کل امور بین الملل شواری عالی انقلاب فرهنگی و کاندیدای جبهه پایداری انقلاب اسلامی در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی انجام داده ایم که به شرح ذیل است:


با توجه به تشکیل شورای عالی فضای مجازی، اهداف و دلایل تشکیل این شورا را چه می دانید؟


همان طور که استحضار دارید، فضای مجازی در تضعیف و یا قدرت کشور ها به صورت نرم تاثیر گذار است. چنانچه که شاهد هستیم، در سوریه یک اتفاقی در حال وقوع است که در فضای مجازی دشمنان و معاندین آن رژیم، تصویری غلط از آن را به جهان نشان می دهند و منعکس می کنند.

با توجه به اینکه مردم دنیا نمی توانند از نزدیک شاهد حوادث سوریه باشند، در فضای مجازی با دیدن تصاویری که از سوی برخی از کشور ها و با هدف تخریب و بحران سازی این کشور منعکس می شود، متاثر می شوند. حتی بسیاری از مردم خود سوریه، اخبار کشور خود را از فضای مجازی دنبال می کنند.
 
فضای مجازی  در حال حاضر، هم برای ما فرصت محسوب می شود و هم تهدید؛ ما می توانیم از این فضا برای تبلیغ و گسترش اسلام ناب محمدی(ص) که همان اسلام عدالت محور، ظلم ستیز و اسلام پابرهنگان است، استفاده کرده و افراد مختلفی را به گفتمان خود جذب کنیم. در غیر اینصورت، دشمانان ما از این فضا استفاده می کنند و در حال حاضر نیز شاهد هستیم که آنان در استفاده از ماهواره ها و سایت ها برای تخریب گفتمان اسلام به خوبی عمل می کنند.

لذا با توجه به اینکه این فضا توانست یک انقلاب در حوزه ارتباطات به وجود آورد، رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کنترل دشمنان در این فضا و گسترش اسلام ناب محمدی دستور این شورای عالی را صادر کردند.




گویا حضور سران سه قوه و سران نظامی کشور دراین شورا ، نشانه ای از امنیتی بودن آن است.

 این شورا دارای ابعاد اجتماعی،فرهنگی،سیاسی و امنیتی است و می تواند یک تصویر حکومتی در فضای مجازی را به جهان نشان دهد. از این رو شاهد هستیم که سران سه قوه در این شورای عالی وجود دارند. البته این ترکیب افراد حقوقی این شورا است و در حوزه افراد حقیقی، شاهد حضور افراد فرهنگی و تاثیر گذار هستیم که نشان از این دارد که کشور برنامه ای همه جانبه برای استفاده از این فضا را در دستور کار خود دارد.


با توجه به حضور حضرتعالی در لیست جبهه پایداری در تهران، تحلیلتان از پیشتازی این جبهه در انتخابات تهران چیست؟

در این دوره یکی از اصولی که از سوی مردم مطالبه شد، آرمان گرایی و پایبندی به آن بود و این امر  از کاندیداها خواسته شد. مردم نیز در جبهه پایداری صداقت، پایبندی بر آرمان ها و حفظ گفتمان اصیل اصولگرایی را مشاهده کردند و  از این رو این جبهه مورد اعتماد مردم قرار گرفت.

جنابعالی برای بهبود عملکرد مجلس آینده چه طرحی را پیشنهاد می دهید؟

یکی از نکات بسیار مهمی که بنده به آن معتقد هستم، این است که باید برای کاندیدا ها کارنامه ای تدوین شود و نشان داده شود که این نماینده در مجلس چه کارهایی را انجام داده چه طرح هایی را رای داده است و چه طرحهایی را به رای گذاشته است. این یکی از طرح هایی است که می تواند مورد توجه قرار بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۰
۰
۳
مبارزه شما یعنی فیلتر کردن و محدودیت بیشتر برای مردم و جوانان .
پاسخ
محسن.ر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
منظورت از شما چیه
اولا مگه ایشون مسئول فیلترینگه
ثانیا این شورا هم برای جلوگیری از برخورد های سطحی در مقوله فضای مجازی مانند فیلترینگ کور است
ثالثا هدف اصلی این شورا کاراهای اثباتی است نه کارهای سلبی
پس زود قضاوت نکن و کسی رو متهم نکن برادر عزیز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
۳
۰
کاندیدای جیگری من که بهش رای میدم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
۴
۰
عالی بود دکتر
پاسخ
منذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۱
۱
۰
با تشکر از دکتر محمدی عزیز. در دنیای کنونی قدرت نرم از جمله مهمترین ابزار کشورهاست. برای استفاده بهینه از این قدرت کشورها به صورت فعال در حال برنامه ریزی هستند تا به این وسیله بر افکار عمومی دنیا تاثیر گذارند.
لذا این نگاه که باید ما حد اکثر استفاده را از فضای مجازی ببریم بسیار دقیق است. البته باید از مضرات آن هم جلو گیری کرد تا جوانان ما در دام آلودگی ها نیافتند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها