کد خبر: ۴۵۸۱۷
زمان انتشار: ۱۸:۱۲     ۲۵ اسفند ۱۳۹۰
روزنامه الجزایری الخبر گزارش داد:
روزنامه الجزایری الخبر روز گذشته تصریح کرد که شاخه القاعده در لیبی دست کم دو ارودگاه را برای آموزش دادن داوطلبان از مناطق شمال آفریقا و مصر و اروپایی های عربی تبار ایجاد کرده که یکی از آنها در منطقه ای بیابانی در نزدیکی شهر هون در مرکز لیبی و دیگری احتمالا در دشت عجله در شرق لیبی ایجاد شده است. این درحالی است که احتمال می رود صدها نفر از القاعده لیبی در حال حاضر در سوریه می جنگند و تحت عنوان گردانهای جهادی اخیرا در این کشور شکل گرفته اند.
به گزارش سرویس بین الملل 598، روزنامه الجزایری الخبر روز گذشته با اشاره به تحقیقات مشترک میان دستگاههای امنیتی الجزایر و فرانسه، نوشت که حدود 30 نفر از الجزایری ها و فرانسوی ها در داخل سوریه علیه نظام حاکم در این کشور می جنگند.

این روزنامه با تاکید بر اینکه پاریس در پی ناپدید شدن شماری از شهروندانش از تبار شمال آفریقا و احتمال انتقال آنها به سوریه برای جنگ در این کشور، از دستگاههای امنیتی تونس، الجزایر و مراکش خواسته است تا اطلاعاتی را درباره آنها جمع آوری کنند.

الخبر افزوده است که شک و تردیدها هم اکنون درباره وجود 10 شهروند فرانسوی الجزایری و مراکشی و تونسی تبار متمرکز شده است و محققان درباره ناپدید شدن 12 الجزایری طی نیمه دوم سال 2011 میلادی، به این نتیجه رسیده اند که این افراد از لیبی عازم ترکیه شده اند تا از طریق مرزهای آن وارد سوریه شوند و علیه نظام حاکم در این کشور بجنگند.

در بخش دیگری از این مطلب این روزنامه تصریح شده است که شاخه القاعده در لیبی دست کم دو ارودگاه را برای آموزش دادن داوطلبان از مناطق شمال آفریقا و مصر و اروپایی های عربی تبار ایجاد کرده که یکی از آنها در منطقه ای بیابانی در نزدیکی شهر هون در مرکز لیبی و دیگری احتمالا در دشت عجله در شرق لیبی ایجاد شده است.

این درحالی است که احتمال می رود صدها جهادی لیبی در حال حاضر در سوریه می جنگند و تحت عنوان گردانهای جهادی اخیرا در این کشور شکل گرفته اند.

در همین حال، دو مقام امنیتی در مالی اعلام کردند که مختار بلمختار الجزایزی از رهبران القاعده در کشورهای مغرب اسلامی از چند هفته پیش به منظور دریافت اسلحه در لیبی حضور یافته است.

یکی از این دو مقام مالی تاکید کرد که این امر نشانه ای دیگر بر این امرست که تروریست ها در حال تلاش برای ایجاد شبکه ای کامل میان ساحل و صحرا هستند.

مختار بلمختار معروف به "اعور" (یک چشم) یکی از سرشناس ترین فعالان تشکیلات القاعده در مغرب اسلامی به شمار می رود و این تشکیلات در منطقه ای گسترده ای از منطقه ساحل آفریقا از نیجر و الجزایر تا موریتانی و مالی فعالیت می کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها