به گزارش پایگاه 598، پیروز حناچی صبح امروز در مراسم رونمایی از ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران با
بیان اینکه باید کاری کنیم که استفاده از وسائل شخصی ضد ارزش شود، افزود:
ما با نگاه متفاوت به شهر میتوانیم بهرهوری را افزایش دهیم. وی ادامه
داد: حجم تبلیغاتی که در مورد سردوش و کفش در رسانه میشود از پخش
گزارشهای حمل و نقلی بیشتر است؛ هرچند که این محصولات تولید داخل هستند و
قابل احترام میباشند، اما از این رفتار تعجب میکنم که چرا حمل و نقل جایی
بین برنامههای پربازدید ندارد. البته باید در این مورد فکری کرد.
شهردار تهران با بیان اینکه ما از مردم تهران عذرخواهی میکنیم؛ چرا که
سرویس حمل و نقل متناسب با حجم درخواستها نیست، افزود: ما حجم تراکم و
تجمع در ایستگاههای اتوبوس را میبینیم و باید تمام تلاش خود را برای
جبران این ضعف انجام دهیم و دولت نیز علیرغم همه شرایط خاص کمک خواهد کرد.
حناچی با بیان اینکه باید راهکارهایی اتخاذ کنیم که بانکها و موسسات
مالی نیز پشت نوسازی بیایند، ادامه داد: امروز با کمک بخش خصوصی توانستیم
مینیبوسهای نو با فیلتر دوده را وارد چرخه کنیم و باید تلاش کنیم فیلتر
دوده که یک الزام است در داخل کشور تولید شود. وی با تاکید بر اینکه
میتوان برای حل مشکلات در حوزه حمل و نقل از ظرفیت استارتآپها استفاده
کرد، افزود: باید تلاش کنیم از تولید داخل برای توسعه حمل و نقل عمومی
استفاده شود تا بتوانیم سرویس بهتری به مردم دهیم.
رونمایی از اتوبوسهای دوکابینی که با پول طرح ترافیک خریداری شد
صبح امروز مراسم رونمایی از ۱۱۷ دستگاه مینیبوس تولید داخل و همچنین ۱۳
اتوبوس جدید دو کابین که از محل عوارض طرح ترافیک خریداری شده، توسط شهردار
تهران رونمایی شد. همچنین در این مراسم تفاهمنامه تولید ۵۰۰ دستگاه
مینیبوس داخلی که با سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام خواهد شد، منعقد شد.
حناچی همچنین از سیستم هوشمند اعلام نام ایستگاه در خطوط تندرو رونمایی کرد
و فرآیند بازسازی ۵۰۰ دستگاه فرسوده نیز از محل اعتبارات شهرداری تهران
آغاز شد.
حناچی: تبلیغات «سردوش» در تلویزیون از حمل و نقل عمومی بیشتر است
شهردار تهران با انتقاد از عملکرد صداوسیما در پخش گزارش های مربوط به
ترغیب مردم برای استفاده از حمل و نقل عمومی گفت: حجم تبلیغات «سردوش» از
گزارش های مرتبط با حمل و نقل عمومی بیشتر است؛ مگر چقدر نیاز به سردوش
داریم؟
پیروز حناچی روز سه شنبه در آئین رونمایی و بهره برداری از ناوگان جدید
اتوبوس و مینی بوس درون شهری در محل بوستان گفتگو افزود: هر چند این تبلیغ
(سردوش) تولید داخل و قابل احترام است اما از این رفتار تعجب میکنم و تأسف
می خورم که حمل و نقل عمومی ما جایی بین برنامههای پر بازدید ندارد. وی
خاطرنشان کرد: البته بخشی از این موضوع به کوتاهی ما در زمینه تولید چنین
محتواهایی بر میگردد و باید استفاده از حمل و نقل عمومی بین برنامههای پر
مخاطب تبلیغ شود.
شهردار تهران با بیان اینکه در ایامی که مدارس فعال است حجم تراکم و تردد
در ایستگاههای شلوغ مانند تئاترشهر را مشاهده میکنیم تصریح کرد:
اعتراضها در این زمینه وارد است و از این بابت باید از مردم تهران
عذرخواهی و تلاش کنیم تا این ضعف را جبران کنیم. وی در ادامه با بیان اینکه
آلودگی هوا و ترافیک ۲ مشکل اصلی پایتخت است اظهار داشت: اگر امروز دوباره
نظرسنجی کنیم شاید مشکلات اقتصادی اولویت باشد اما این به معنای آن نیست
که آلودگی و ترافیک معضل نیست.
تک سرنشینی به ضد ارزش تبدیل شود
حناچی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد آلودگی شهر تهران مربوط به خودروهای با
سوخت فسیلی است گفت: از این میزان ۴۰ درصد مربوط به خودروهای شخصی است،
باید استفاده از خودرو تک سرنشین به ضدارزش تبدیل شود و این جز با همراهی
مردم میسر نیست. به گفته وی توسعه مسیرهای سواره تقاضای سواره رو را هم
افزایش میدهد. شهردار تهران با بیان اینکه متأسفانه به دلیل تعقیب نکردن
پیوسته مبانی در این حوزه، سهم استفاده از خودرو شخصی بیش از حمل و نقل
عمومی است اضافه کرد: این در شرایطی است که فشار زیادی روی توسعه حمل و نقل
عمومی حتی آهنگ استفاده از خودرو شخصی رو به منفی شدن نرفته است.