کد خبر: ۴۵۷۷۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۷     ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
رئیس جمهور در بخشی از سخنانش خطاب به نمایندگان گفت: "سؤال‌هایی که مطرح کردید، خیلی آسان بود و فکر کنم طراح آن با شاسی زدن فوق‌‌لیسانس گرفته است".

فارس، چهارصد و هفتمین جلسه علنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان آخرین جلسه علنی وکلای ملت در سال ۹۰ صبح امروز در ساعت ۸:۳۰ به ریاست علی لاریجانی، با حضور ۲۰۰ نماینده مجلس و ۸۵ کرسی خالی و نیز تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

قرار بود طرح سؤال از رئیس جمهور در جلسه علنی امروز پارلمان مورد رسیدگی قرار گیرد که به همین دلیل ۲۴۵ خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی برای پوشش خبری این جلسه مجلس در صحن علنی حضور یافته بودند.

جلسه علنی امروز نمایندگان با حاشیه‌هایی همراه بود که از نظرتان می‌گذرد:

* محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری کشورمان حدود ساعت ۹:۱۰ با همراهی ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور، حسینی وزیر ارشاد، خلیلیان وزیر جهادکشاورزی، رحیمی معاون اول رئیس جمهور، نیکزاد وزیر راه و شهرسازی، فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، مهدی غضنفری وزیر صنعت و معدن و تجارت و بقایی وارد صحن علنی مجلس شد.

* پس از حضور احمدی‌نژاد در جلسه، تعدادی از وکلای ملت در اطراف صندلی رئیس جمهور حضور یافتند که این موضوع تذکر لاریجانی را به دنبال داشت: "آقایان رأی‌گیری داریم بفرمایید رأی دهید!"

* علی مطهری نماینده تهران به عنوان منتخب سؤال کنندگان پشت تریبون قرار گرفت. او که همواره به شدت از دولت انتقاد می‌کند، هنگام سخنرانی تأکید کرد که "تخریب رئیس جمهوری که بر حقوق هسته‌ای پافشاری کرده و در مقابل صهیونیستها ایستاده، کار آسانی نیست! "

* علی مطهری در بخش پایانی سخنانش در حالی که تنها چند دقیقه به پایان فرصت قانونی‌اش باقی مانده بود خطاب به رئیس جمهور گفت: "اگر آقای رئیس جمهور چند دقیقه از وقت خود را به ما بدهد خوب می‌شود!"

این سخنان مطهری خنده حضار و واکنش رئیس جمهور را به دنبال داشت که به او گفت: "همه ۶۰دقیقه ما هم برای شما".

مطهری در پاسخ به تأکید تعدادی از نمایندگان که به او می‌گفتند "همه سؤالات را بخوان" گفت: پس وقت را نگه دارید!

* احمدی نژاد در ابتدای سخنانش از پشت تریبون خطاب به نمایندگان مجلس تصریح کرد: اینجا مجلس است دیگر؛ فرد سه دقیقه می گیرد ولی ۱۱ دقیقه صحبت می کند.

احمدی نژاد در ابتدای سخنانش گفت:‌ بنده آمادگی داشتم قبل از انتخابات به مجلس بیایم ولی احساس کردیم ممکن است بر انتخابات تأثیر بگذارد و بعد هم همه تقصیرها را به گردن دولت بیندازند چون دیواری کوتاه‌تر از دیوار دولت نیست!

* رئیس جمهور کشورمان در این جلسه همچنین با بیان اینکه شاگرد خوبی بوده است، گفت: سعی می کنم به همین دلیل سؤالات را به ترتیب جواب بدهم.

* احمدی نژاد در جریان پاسخگویی به پرسش‌های وکلای ملت در طرح سؤال از رئیس جمهور، در پاسخ به سؤال شماره ۴ این طرح که علت مقاومت ۱۱ روزه احمدی نژاد در برابر حکم حکومتی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ابقای مصلحی وزیر اطلاعات را مطرح می کرد، گفت: احمدی‌نژاد و خانه‌نشینی و استراحت!! بسیاری از همکاران من به دلیل کار زیاد، پیچ و مهره‌ای شدند، این وصله‌ها به دولت نمی‌چسبد!!

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنانش به مزاح به نمایندگان گفت: بالاخره آخر سال و شب عید است، بیایید مقداری با هم صفا کنیم!!!

* رئیس قوه مجریه کشورمان در جلسه پاسخ به پرسش‌های مطروحه در طرح سؤال از رئیس جمهور که برای اولین بار در ۸ دوره مجلس شورای اسلامی در مجلس هشتم مطرح شد، درباره علت عدم اجرای قانون تشکیل وزارت ورزش و جوانان خطاب به نمایندگان گفت: "شما گفتید این وزارتخانه تشکیل گردد! خب بگردد. مگر ما گفتیم نگردد؟! به ما چه ربطی دارد؟! مگر ما با گردیدن آن کار داریم؟!"

احمدی نژاد در پاسخ به پرسشی در طرح مذکور درباره علت عزل متکی وزیر سابق امور خارجه کشورمان در زمان مأموریت خود به سنگال، توضیح داد: من به متکی مأموریت ندادم که به سنگال برود.

* رئیس جمهور در پاسخ به پرسش مربوط به ترویج مکتب ایران به جای مکتب اسلام نیز تأکید کرد: "داداش جون، عزیز من، ملت ایران ملت بزرگی است".

محمود احمدی نژاد در بخشی از سخنانش درباره اعلان جنگ یک نماینده علیه دولت نیز یادآور شد: "احمدی نژاد که کف خیابان است، اگر جرأت دارید کلمه‌ای بگویید تا بفهمید جوانفکر چه می‌کشد. بالاخره ما برای شما هم کمپوت می‌آوریم.

این سخنان احمدی نژاد اعتراض تعدادی از نمایندگان را به دنبال داشت.

* رئیس جمهور در سخنان امروزش مکررا خطاب به نمایندگان گفت که دارم شوخی می‌کنم!!

* رئیس جمهور در بخشی از سخنانش نیز به وکلای ملت یادآور شد: "سؤال‌هایی که مطرح کردید خیلی آسان بود و فکر کنم طراح آن با شاسی زدن فوق لیسانس گرفته است!"

* احمدی نژاد در خاتمه سخنانش از نمایندگان خواست که به او نمره ۲۰ دهند و گفت: اگر کمتر از ۲۰ به من بدهید نامردید و بی‌انصافی است.

* پس از پایان سخنان رئیس جمهور کشورمان، تعداد زیادی از وکلای ملت به بیان اخطارهای مکرر در بیان رئیس جمهور و نحوه پاسخ به پرسش‌های مطروحه در طرح سؤال، اعتراض کردند و نسبت به این نوع سخن گفتن احمدی نژاد اعتراض داشتند که لاریجانی نیز در پاسخ به وکلای ملت تأکید کرد: "مجلس جای شوخی نیست."

* ساعت پایانی جلسه علنی امروز را، باهنر اداره کرد و پیش از پایان جلسه نیز به وکلای ملت توصیه کرد در ایام عید نوروز مراقب خودشان باشند.

باهنر پیش از پایان صحن علنی گفت: جلسه بعدی ۱۵ فروردین ۹۱ رأس ساعت ۸ صبح به شرط حیات تشکیل می‌شود.

باهنر این جمله را گفت و زنگ پایان جلسه را به صدا درآورد. رسایی نماینده تهران نیز به مزاح به باهنر گفت: "خدا کند دور بعد رأی نیاوریم". این جمله رسایی واکنش امیدوار رضایی عضو هیئت رئیسه مجلس را به دنبال داشت که گفت: "معلوم شد رقابتها چطور به رفاقت تبدیل شده است".

* جلسه علنی امروز نمایندگان حدود ساعت ۱۲:۱۰ با اعلام باهنر به پایان رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها