به گزارش پایگاه 598، سید جواد حسینی که در همایش تجلیل از خیرین مدرسه ساز و نکوداشت حافظی با
حضور محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه سخن میگفت، افزود: دولت ۲
هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی مدارس در بودجه امسال اختصاص داده و
سازمان برنامه و بودجه قول داده است این مبلغ را به صورت کامل اختصاص دهد.
وی
در این مراسم که در محل باغ موزه هنر ایرانی برگزار شد، اظهار داشت: توجه
ویژه دولت به مدارس باعث شده که طبق برنامه ریزیها تا اول مهر مدارس خشتی و
گلی به جز در سیستان و بلوچستان به صورت کامل جمع آوری شود. همچنین
بخاریهای نفتی تا اول مهر ۹۸ از تمامی مدارس جمع آوری میشود.
حسینی
سپس با پرداختن به اهمیت مدرسه در رشد و توسعه جامعه گفت: امروز جامعه ما،
نتیجه فعالیت مدارس در سالهای گذشته است؛ بنابراین آینده کشور هم نتیجه
فعالیتهایی است که در حال حاضر در مدارس صورت میگیرد. پس هر چه قدر مدارس
باشکوهتر و باکیفیتتر ساخته شود، جامعه از استاندارد بهتر و وضعیت
مطلوبتری در آینده برخوردار میشود.
وی افزود: مدرسه مکان تحول همه جانبه آینده جامعه است بنابراین همه مسئولان و نهادها باید به مدرسه توجه ویژهای داشته باشند.
حسینی
با اشاره به فعالیت مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: فعالیت مجمع خیرین از دهه
۷۰ از مرقد مطهر امام رضا (ع) آغاز شد و تا به امروز بیش از ۱۳۰ هزار کلاس
از ابتدای تأسیس، توسط این مجمع ساخته شده است.
وی افزود: هم اکنون
بیش از ۳۰ هزار نفر عضو خیرین مدرسه ساز هستند و با همت آنها سرانه فضای
مدارس به ۵ و ۲ دهم متر افزایش یافته است.
طرح رتبه بندی فرهنگیان را اجرا خواهیم کرد
حسینی
همچنین در جمع خبرنگاران در مورد طرح رتبه بندی معلمان گفت: اعتبار بخش
اول و دوم رتبه بندی تأمین شده و آن را اجرایی میکنیم. البته این رتبه
بندی، اعتبار بیشتری میخواهد و ما تمام تلاش خود را برای جذب این اعتبار
انجام میدهیم؛ زیرا معتقدیم یکی از عوامل افزایش انگیزه معلمان، اجرای
رتبه بندی و سنجش صلاحیتهای معلمی است.
وی سپس با بیان اینکه یک
سوم از مدارس کشور حالت تخریبی دارند و تمام تلاشها برای رساندن مدارس به
استانداردهای لازم انجام میشود، افزود: یک سوم مدارس ما را خیرین مدرسه
ساز ساختهاند. تا اول مهر مدارس خشتی و گلی برچیده خواهد شد. اول مهر جشن
حذف مدارس خشتی و گلی را میگیریم.
حسینی سپس به اسناد بنیادین در
حوزه آموزش و پرورش پرداخت و گفت: کار اصلی مدیریت در نظام تعلیم و تربیت
تحول متوازن سند تحول بنیادین است. بیش از ۴۴ درصد سند تحول مبتنی بر خرده
نظام راهبری و مدیریت و بیش از ۲۰ درصد آن مبتنی بر خرده نظام منابع انسانی
است که جمع آن نشان میدهد ۶۴ درصد منابع تحقق سند تحول بنیادین مبتنی بر
منابع انسانی است.
وی افزود: ارتقا مدیریت در نظام آموزش و پرورش و
ارتقا مدیریت آموزشی و ارتقا منزلت و انگیزش معلمان از جمله مسائلی است که
به آن اهتمام داریم.