کد خبر: ۴۵۶۱۳
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۲۴ اسفند ۱۳۹۰
دیک چنی از ترس دستگیر شدن به دلیل ارتکاب جنایت جنگی سفرش را به کانادا لغو کرده است
«خبرگزاری دانشجو» به نقل از پایگاه خبری پرس تی وی، یک کارشناس کانادایی خاطرنشان کرد: دیک چنی جنگ طلب از ترس دستگیری به علت جنایتهای جنگی اش از سفر به کانادا صرفنظر کرد.
 
قرار بود دیک چنی معاون جرج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا امروز وارد کانادا شود. اما دیک چنی این سفر را لغو کرد زیرا مشاوران وی اعلام کردند این سفر بسیار خطرناک است. چنی سپتامبر سال گذشته نیز به کانادا سفر کرده بود که با تظاهرات خشمگین مردم کانادا مواجه شد. معترضان کانادایی خواهان دستگیری دیک چنی به علت ارتکاب جنایتهای جنگی بودند.
 
یک نظامی سابق آمریکایی در این خصوص گفت:« لغو برنامه سفر دیک چنی به کانادا بسیار مهم است. در سال دو هزار دادگاهی در کانادا، کیفرخواست درباره ارتکاب جنایتهای جنگی مطرح کرد. براساس قانون تصویب شده در این خصوص، افرادی که جنایتهای جنگی مرتکب شده باشند نمی توانند وارد خاک کانادا شوند. این مسئله درباره دیک چنی کاملا روشن است بطوریکه حتی در یادداشتهای شخصی جرج بوش نیز نشانه هایی دال بر این مسئله وجود ندارد. جرج بوش در سال دو هزار و نه درحالی که مصونیت دیپلماتیک نداشت به کانادا سفر کرد ، تظاهراتی در اعتراض به این سفر برگزار و حتی گفته شد جرج بوش باید دستگیر شود. همین برنامه درباره دیک چنی نیز مصداق دارد. دیک چنی از ترس دستگیر شدن سفرش را به کانادا لغو کرده است اما رسانه های تبلیغاتی کانادا تلاش می کنند مساله را به صورت دیگری جلوه بدهند.»
 
وی در ادامه افزود:«مردم کانادا واقعا بر خواسته خود درباره برخورد با جنایتکاران جنگی تاکید دارند و از اینکه دولت حاکم بر کانادا از اجرای قانون مصوب در این خصوص خودداری می کند خشمگین هستند. همین مساله درباره بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز مصداق دارد. مردم کانادا می گویند باید قانون فوق کاملا اجرایی شود و نه اینکه درباره مقامات اسرائیل و آمریکا استثناء لحاظ شود. شماری از حقوقدانهای فعال ضد جنگ در کانادا برای وادار کردن دولت کانادا به اجرایی کردن قانون فوق تلاش می کنند. آنها تاکید دارند این کار براساس مسوولیتهای قانونی دولت کانادا کاملا ضروری است و آنها نباید از عمل به وظایف خود طفره بروند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها