کد خبر: ۴۵۴۹۶
زمان انتشار: ۱۳:۱۷     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰
اژدها موجودی مغرور، پرشور، عجول است که به سادگی عنان اختیار از کَف اش رها می شود. او با استعداد، باهوش، با اراده، بخشنده است و از عهده انجام هر کاری به خوبی برمی آید و تا لحظه مرگ هرگز محتاج دیگران نخواهد شد
چینی ها معتقد بودند در شروع سال نو از میان تمام حیوانات 12 حیوان در گردش زمین نقش دارند و به ترتیب ظاهر می شوند و انسان ها بر حسب تولد در سال مورد نظر دارای همان خصوصیات هستند. این حیوانات به ترتیب: موش، گاو، ببر، گربه (خرگوش)، اژدها (نهنگ)، مار، اسب، بز (گوسفند)، میمون، خروس (مرغ و جوجه) سگ و بالاخره (خوک) هستند. شبیه همین اعتقاد نیز بین ما ایرانیان وجود دارد.

به نوشته مجله تماشاگر: سال 1391 سال نهنگ است. با این وصف ببینیم سال نهنگ برای ورزش ما چگونه خواهد بود.

سال اژدها (نهنگ)

در همه سطور جای اژدها می توان از نهنگ استفاده کرد. اژدها سرشار از نیرو و شور و نشاط زندگی است و تا هنگامی که جان در بدن دارد از پستی، ناجوانمردی، دورویی و شایعه پردازی فاصله می گیرد و در وجود او نشانی از حیله گری و دسیسه پردازی یافت نمی شود با این حال او به بی آلایشی و معصومیت خوک نیست افزون بر آن به سادگی فریب می خورد ولی در عین حال، شهامت پذیرش اشتباه و اعتراف به آن را دارد.

اژدها غالبا خود را در بدترین شراط و موقعیت ها قرار می دهد. او آرمان خواه و کمال گرای به معنی واقعی است، به همین علت همیشه طالب بهترین هاست توقع او از خود و دیگران بیش از حد معقول است. وی از دیگران انتظار زیادی دارد ولی انتظارات دیگران را تا حد امکان برآورده می کند.

اژدها بد خلق، سرکش، لجوج، سرسخت و حاضرجواب است.

اغلب بی اندیشه سخن می گوید. اما به رغم این ویژگی ها، سخنان و پندهای او بسیار با ارزش است. مردم به گفته های او گوش می کنند و در حقیقت نفوذش بر آنان غیرقابل انکار است.

اژدها موجودی مغرور، پرشور، عجول است که به سادگی عنان اختیار از کف اش رها می شود. او با استعداد، باهوش، با اراده، بخشنده است و از عهده انجام هر کاری به خوبی برمی آید و تا لحظه مرگ هرگز محتاج دیگران نخواهد شد. اژدها در تمام عرصه های هنری، مذهبی، نظامی، پزشکی، سیاسی می درخشد و کامیاب می شود. اژدها می تواند خود را وقف اهداف و کارهای با ارزش و بزرگ کند. اژدها محبوب عام و خاص است. اما خود کمتر دل به کسی می بندد و هرگز درگیر ماجراهای عاشقانه و طعم تلخ ناکامی را نمی چشد. بلکه اوست که همیشه دیگران را ناکام می کند. طوری که اغلب زنان متولد این سال خاطره خواه ها و خواستگاران زیادی دارند.

متولدین سال اژدها حتی برخی از آنان تا آخر عمر مجرد باقی می مانند چراکه تنهایی و انزواطلبی را دوست دارند.

حتی می توان گفت از تنها بودن لذت می برند. اژدها و موش می توانند رابطه خوبی داشته باشند. زیرا موش مهربان این توانایی را دارد که هرچه اژدها از دست داده –حتی اگر کم اهمیت باشد– دوباره به دست آورد. این رابطه برای موش هم خالی از فایده نیست. حال آن که اژدها نیز از روحیه جست و جوگر و پول پرست موش بهره کافی می برد.

رابطه اژدها و مار هم همین شکل است و شوخ طبعی مار، عامل بازدارنده ای است که جلوی خودپسندی و غرور اژدها را می گیرد. آقای اژدها همیشه مجذوب زیبایی خانم مار شده و در دام او گرفتار می شود.

اژدها نماد بخت و اقبال است و در طالع بینی بهترین نماد برای زندگی، رشد و ترقی به شمار می رود.

برای مردم خاور دور، اژدها نشانه تندرستی، بزرگواری، نجابت، هماهنگی و طول عمر است.

براساس همان قاعده معروف 12 سال یک بار و چرخش یک دوری سال ها، هر 12 سال را از ابتدای قرن با یکدیگر مرور می کنیم.

*سال های 1295، 1307، 1319، 1331، 1343، 1355، 1367، 1379 و 1391، سال های نهنگ در فوتبال ما لقب می گیرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها