کد خبر: ۴۵۴۴۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۶     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش خبرگزاری فارس، آرش کوشا در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران سایپا در جمع خبرنگاران در مورد انتخابات فدراسیون فوتبال و اتفاق هایی که بعد از انتخاب علی کفاشیان افتاد اظهار داشت: به نظرم مجمع فدراسیون فوتبال در شرایط خوب و استقلال کامل برگزار شد و آنچه که اکنون اتفاق افتاده مربوط به بازنشستگی ایشان است. لازم نیست این همه شلوغ کاری در موردش انجام شود و باید در فضایی مدیریتی این مشکل را حل کرد تا تبعاتی برای فوتبال ما نداشته باشد. باید فرصت سازی کرد نه فرصت سوزی و نباید وارد فضای چالشی شویم و باید با تدبیر از این فضا عبور کنیم.

 

وی در مورد اینکه معتقد است نباید کاری کنیم که تعلیق شویم گفت: سال آینده سال پرکاری برای فوتبال ایران است و تیم ها برای رسیدن به جام جهانی تلاش می کنند و ما هم باید در این رقابت منطقه ای و جهانی پرقدرت حاضر شویم. باید این مسئله به گونه ای حل شود که ضرر نکنیم و بدانیم چه چیزی را با چه چیز دیگری می خواهیم عوض کنیم. باید مخاطرات را مدیریت کنیم، تیم ملی بزرگسالان ایران در شرایط حساسی قرار دارد. این که تعلیق شویم بدترین اتفاق ممکن است.

کوشا تاکید کرد: همه آنهایی که در مورد فوتبال اظهار نظر می کنند دلشان می سوزد باید در فضای صمیمانه خردمندانه و مدیریتی این نیمچه بحران را حل کرد. تیم ملی ایران در خرداد ماه در دو هفته 4 بازی سنگین دارد نباید وارد این چالش ها شویم. از کفاشیان تا سایرین احساس تکلیف کنند و هدف همه توسعه و پیشرفت فوتبال باشد. به آنچه مصلحت فوتبال است عمل کنند.

مدیر عامل باشگاه سایپا در مورد اینکه سازمان بازرسی کل کشور اطلاعیه داده که خطر تعلیق برای فوتبال ایران پیش نمی آید، گفت: سازمان بازرسی کل کشور به وظیفه قانونی و ذاتی خود عمل می کند و حرفش درست است اما این مسئله بازنشستگی راه حال دارد و آن را از طریق راهش حل کنیم. باید شرایط را مدیریت کرد. چالش های زیادی برای تیم ملی و فوتبال ایران وجود دارد. مخاطراتی فوتبال ایران را تهدید می کند. تیم هایی که از مقدماتی جام جهانی حذف شده اند در کمین نشسته اند. باید این خطرها را جدی گرفت حتی اگر یک درصد هم هست این خطرها را جدی گرفت و تلاش کنیم که مشکل حل شود.

کوشا افزود: باید همه بر روی کارهایشان تمرکز کنند و در این فضای چالشی فوتبال بیشترین ضرر را می کندو مربیان انگیزه لازم را نخواهند داشت. بنابراین باید با مدیریت درست و خرد جمعی اشکالی که سازمان بازرسی کل کشور گرفته را حل کنند. بحرینی که برای ماندن در رقابت های مقدماتی جام جهانی 10 گل به آن شکل می زند برای برگشت کارهای دیگری هم می کند و دست به شیطنت می زند. تیم ملی ایران در دو مرحله قبلی مقدماتی خوب نتیجه گرفته و باید همه برای اینکه تیم ملی در آخرین مرحله و رسیدن به جام جهانی هم موفق شود کمکش کنیم. نباید این دستاورد از دست برود.

 

مدیرعامل باشگاه سایپا تصریح کرد: من در همان روز مجمع از رئیس و هیئت رئیسه جدید فدراسیون خواستم که در عرصه بین المللی فعال تر شوند و در کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا تلاش کنیم تا کرسی به دست بیاوریم. چطور همین تیم های حاشیه خلیج فارس در فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نفوذ دارند. همین بحرین در کنفدراسیون فوتبال آسیا آدم دارد یا رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا تا همین چند وقت پیش قطری بود. ما هم باید تلاش کنیم کرسی های بین المللی به دست بیاوریم و از آنها بهره برداری کنیم. قطر میزبانی جام جهانی را گرفته و این کم مسئله ای نیست. بنابراین خطری که فوتبال ایران را تهدید می کند حتی اگر یک درصد هم هست آن را جدی بگیریم.

کوشا در مورد اینکه ظاهرا وزارت ورزش بعد از انتخابات جر زنی می کند و به دلیل اینکه نتوانسته گزینه اش را بیاورد چنین مسایلی مطرح می شود گفت: شما خبرنگاران هم در مجمع بودید روز مجمع فضا به سمت نامزد خاصی نبود.

وی در مورد اینکه اما شب قبل از مجمع از سوی وزارت صنایع نشستی بین مدیران باشگاه های صنعتی برای یکپارچه شدن رای به قریب برگزار شده و به سود او هم بیانیه صادر شده، گفت: اولا  وضعیت به این شکل نبوده و قرار هم نبوده بیانیه به نفع کسی صادر شود و فقط هم بحث قریب نبوده و بحث کفاشیان هم مطرح شده است ضمن اینکه من در آن نشست شرکت نکردم وبه دلیل مشغله کاری شهبازی از معاونان باشگاه را فرستادم و به او گفتم فضا در این جلسه به سمت کسی نرود ما خودمان نظر و تحلیل داریم و به آن عمل می کنیم. دوم اینکه این جلسه از سوی وزارت صنایع برگزار نشد و میزبان آن باشگاه مس کرمان بود و داوری رئیس هئیت مدیره باشگاه مس از مدیران صنعتی دعوت کرده بود تا در این جلسه شرکت کنند.

 

کوشا در پاسخ به این سوال خبرنگار فارس که شما از نزدیکان به دولت هستید و عجیب است که معتقدید نباید به علی کفاشیان و فدراسیون فوتبال فشار آورد، گفت: من نظر خودم را براساس اطلاعاتی که دارم می دهم. مهم ترین مسئله برای من توسعه و پیشرفت فوتبال است. فوتبال ورزشی است که همه اقشار جامعه با آن درگیر هستند و نباید در قبالش کوتاهی کنیم و همه باید جدی بگیریم ضمن اینکه در مجمع عمومی فدراسیون فوتبال هم دیدید که با حضور وزیر ورزش مجمع با چه کیفیتی برگزار شد.

کوشا در پاسخ به این سوال که برخی می گویند تعلیق هم می شویم بشویم اما کفاشیان برود، گفت: این خیلی بد است.

وی در مورد اینکه اما حمید سجادی گفته  که مجمع فدراسیون باید پدیده جدیدی را رو می کرد ولی این کار را انجام نداد  گفت: سجادی نظرش را گفته است. نباید فرصت سوزی کنیم ما باید فرصت سازی کنیم. به نظرم تاخیر دو ماهه در انتخابات فدراسیون فوتبال هم به صلاح نبود. اینکه به خاطر تغییر اساسنامه دو ماه انتخابات به عقب افتاد هم درست نبود زیرا باید هر چه سریعتر انتخابات برگزار می شد و تیم جدید در فدراسیون مستقر می شد کفاشیان یا هر فرد دیگری و خودش اساسنامه جدید را تغییر می داد. همانطور که گفتم سال آینده سال سختی برای فوتبال ایران است.

 

کوشا در مورد اینکه مجتبی تقوی فصل آینده هم سرمربی سایپا هست یا نه گفت: تقوی یک سایپایی است و خودش را سرباز سایپا می داند و حتی زمانی که گفتیم به تیم سایپا شمال برو این کار را در آن شرایط سخت قبول کرد. او اکنون هم در برنامه ریزی هایی که برای فصل آینده است مشارکت دارد چه سرمربی باشد چه نباشد.  نگاه ما به سرمربی سایپا فراتر از یک سرمربی است او باید فرآیند بازیکن سازی را در باشگاه مدیریت کند. من می خواهم تمامی بازیکنان جوان و نوجوان سایپا به سطح کریم انصاری فرد برسند.

وی در مورد شایعه مذاکره باشگاه سایپا با عبدالله ویسی برای فصل آینده گفت: من ویسی را دوست دارم اما با او حرفی نزده ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها