کد خبر: ۴۵۴۳۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۳۱     ۱۲ فروردين ۱۳۹۸
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: سیلاب رودخانه کشکان در محل شهر پلدختر در ۲۰۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

به گزارش پایگاه 598، رضا میرزایی با اشاره به اینکه سد مروک یک ساعت قبل سرریز کرد و ‬ نیم مترمکعب در ثانیه خروجی دارد، اظهار داشت: ورودی‌ها از سد کمال صالح ۱۶۰ مترمکعب در ثانیه است و سیلاب فعلاً در داخل مخزن سد مروک دارد گرفته می‌شود و سرریز آن به آرامی و طی ساعات آینده افزایش می‌یابد.

          

وی با بیان اینکه آب دهی رودخانه تیره شهرستان دورود در حال حاضر‬ ۴۰۰ مترمکعب در ثانیه یعنی لبالب است، تصریح کرد: ‬سیلاب شهر دورود مربوط به سد مروک نیست، حداکثر آبدهی سد مروک ۳۸ مترمکعب در ثانیه است و مابقی سیلاب شهر دورود رواناب‌های شهرستان بروجرد و رودخانه سیلاخور است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با تاکید بر اینکه سیلاب امروز رودخانه کشکان با دوره بازگشت ۲۰۰ ساله است، افزود: ‬الان دبی کشکان در روستای افرینه ۳۰۰۰ مترمکعب در ثانیه است که با اضافه شدن سیلاب ‬رودخانه چولهول و مادیان رود به ۴۶۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است.

میرزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر دبی کشکان در شهر پلدختر ۴۶۰۰ مترمکعب در ثانیه است، ادامه داد: ‬ دبی رودخانه خرم رود به ۷۰۰ مترمکعب در ثانیه رسیده است، سیلاب الان رودخانه کشکان مربوط به رواناب‌های دیشب بوده است و هنوز آب خرم آباد و سرشاخه‌ها به پلدختر نرسیده است و قطعاً در ساعات آینده پیش بینی می‌شود سیلابی در حد ۵ هزار مترمکعب در ثانیه در کشکان رخ دهد.

وی یادآور شد: ‬ اکثر پل‌های روی رودخانه کشکان تخریب شده و جاده‌ها قطع شده است. ساحل غربی شهر معمولان غرقاب شده است.

مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها