کد خبر: ۴۵۳۶۳
زمان انتشار: ۱۰:۰۰     ۲۳ اسفند ۱۳۹۰

حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمهدی هاشمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب با بیان اینکه این تعداد در ماه‌های محرم، صفر، رمضان، دهه فجر و ولایت و ایام فاطمیه به مناطق مختلف میناب اعزام شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد 80 درصد غیر بومی و 15 درصد دیگر را طلاب بومی تشکیل می‌دهند.

هاشمی افزود: از بین روحانیون اعزام شده 90 درصد دارای تحصیلات سطح، یک، دو و سه و 430 نفر آنان 10 تا 15 سال سابقه تدریس درس خارج فقه داشتند.

وی از علماء به عنوان سربازان امام زمان(عج) و ادامه دهنده راه انبیاء الهی نام برد و افزود: تبلیغ امری سخت و دشوار است.

این مسئول ادامه داد: تبلیغ با امور خدماتی و اجرایی تفاوت‌های فراوانی دارد و تأثیر آن در جامعه زمان می‌برد.

رئیس اداره تبلیغات میناب با تشریح عملکرد یک ساله اداره تبلیغات اسلامی میناب اظهار داشت: در 32 گفتمان در دبیرستان دخترانه، 15 گفتمان در دانشگاه، 7 مورد در حوزه علمیه حضرت زینب(س)، 17 مورد در مساجد و حسینیه و 15 مورد در مدارس راهنمایی، فرهنگسرا و سالن‌های ورزشی برگزار شده است.

هاشمی موضوعات گفتمان‌های دینی را عفاف و حجاب، خانواده و حجاب فرزندان، آسیب شناسی جامعه بدون حجاب، روابط دختر و پسر و حدود شرعی، بهداشت و سالم سازی خانواده و مدیریت فرهنگی عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری سه کرسی آزاداندیشی با مباحث مهدویت، آسیب‌شناسی عاشورا، وهابیت و روابط دختر و پسر در دانشگاه‌ها و مدرسه علوم دینی اهل سنت از دیگر اقدامات انجام شده در طول سال ‌جاری است.

وی هم‌چنین افزود: در سال‌ جاری 210 نفر از بانوان شاغل در ادارات و 220 مربی پرورشی آموزش و پرورش طی دو روز در کارگاه آموزشی با مقوله ارتباط شرعی آشنا شدند.

هاشمی عنوان کرد: وجود 54 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و 6 هزار و 500 دانشجو که نیاز به بیان احکام و تشریح ارزش‌های اسلامی دارند که برعهده علماء و روحانیون است.

وی افزود: مردم در مسائل سیاسی به رشد قابل توجهی رسیده‌اند، ولی در ساده‌ترین احکام خود ضعیف و درمانده هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها