کد خبر: ۴۵۲۵۷
زمان انتشار: ۱۹:۱۶     ۲۲ اسفند ۱۳۹۰

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، رئیس پلیس کالیفرنیا با اعزام یک افسر پلیس به منزل گزارشگر روزنامه در ساعات اولیه روز، از وی خواست تا تغییراتی در خبر خود اعمال کند. 

"مایکل میهن" رئیس اداره پلیس برکلی، بعد از خواندن خبر نوشته شده توسط "داگ اوکلی" گروهی را برای ایجاد تغییرات درخبر به منزل وی اعزام کرد.

یک روز بعد از افزایش انتقادات به دلیل اعمال فشار برای سانسور خبر، "میهن" تاسف خود را از این اتفاق اعلام کرد و گفت این کار تنها برای اطمینان از صحت اطلاعات انجام شده است. 

وی افزود: فکر نمی‌کرده است که این کار موجب ناراحتی "اوکلی" گردد. این در حالی است که "اوکلی" گفته است که حضور پلیس در ساعت 12:45 دقیقه بامداد، موجب وحشت وی و همسرش شده است.

گفتنی است "میهن" به گزارش "اوکلی" که در مورد خشونت در جامعه بود، معترض شد، اوکلی در گزارش خود به عدم پاسخگویی پلیس به تماس‌های تلفنی مردی که بعدا به قتل رسید، اشاره کرده بود و خواهان پاسخگویی اداره پلیس در این مورد شده بود.  

نهایتا وی مجبور به تغییر دو پاراگراف در خبر خود شد، هرچند اقدام رئیس پلیس از سوی "جیم اورت" وکیل انجمن روزنامه نگاران به شدت مورد انتقاد قرار گرفت. وی گفت: "میهن"  باید تقاضای خود را تنها با یک تماس تلفنی یا ارسال یک نامه به دفتر روزنامه مطرح کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها