وی ادامه داد: در شهریورماه امسال در کیلومتر ۴۶ راه آهن تهران-قم در نزدیکی فرودگاه امام خمینی سارقان اقدام به باز کردن تجهیزات نگهدارنده ریل به اسم پابند و نگهدارنده خط کردند که سبب شد در ۱۸ شهریورماه سانحه در قطار باری عبوری از این محدوده را شاهد باشیم.
مدیرکل راه آهن تهران افزود: در این سانحه ۳ دستگاه واگن باری حامل ۳ کانتینر ورق فولادی و ۶ دستگاه لکوموتیو از خط خارج شده و محور تهران-قم به سمت اهواز مسدود شد.
به گفته هادی نژاد، این سانحه خسارت یک میلیاردی به راه آهن تحمل کرد ولی در همان روز با همکاری پلیس راه آهن سارقان دستگیر و محور بازگشایی شد. واگن ها نیز به سمت تعمیرگاه هدایت شدند.
وی افزود: در همان روز با لکوموتیو یکی از قطارهای باری، اقدام به تعقیب سارقان کردیم و سارقان در کنار خط ریل دستگیر شدند.
مدیرکل راه آهن تهران یادآور شد: درزین واگذار شده به پلیس راه آهن تهران در کارخانجات تعمیر واگن داخل کشور بازسازی شده و تولید داخل است.
این مقام مسئول در شرکت راه آهن با بیان اینکه یکی دیگر از حوادث ریلی اخیر ناامن شدن تونل ۱۰ کیلومتری خط آهن تهران-تبریز در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران بود، گفت: ۳۸ سارق ادوات ریلی را از این تونل باز کرده و به یک خریدار ضایعات می فروختند. اما با همکاری پلیس راه آهن همه این افراد دستگیر شده و ۲ تن اموال مسروقه ریلی کشف شد.