کد خبر: ۴۵۱۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۲۲ اسفند ۱۳۹۰
یک منبع رسانه‌ای نزدیک به دفتر ریاست جمهوری سوریه گفت: رسانه ها با ایجاد صحنه سازی و ترفند های جدید اخبار غیرواقعی از تحولات سوریه منتشر می کنند و طوری صحنه سازی می کنند که همه چیز واقعی جلوه داده شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس به دمشق، این منبع آگاه که یکی از چهره های رسانه ای سوریه محسوب می شود با اشاره به تبلیغات رسانه های منطقه و غرب علیه دمشق گفت: این رسانه ها با ایجاد صحنه سازی و ترفند های رسانه ای اخبار غیرواقعی از تحولات سوریه منتشر می کنند و پشت صحنه طوری صحنه سازی می کنند که همه چیز واقعی جلوه داده شود.

وی با اشاره به اینکه سه روز قبل از سقوط "طرابلس" خبرنگاران رسانه های الجزیره و العربیه در آنجا حضور داشتند، به نقل از خبرنگاری که در آنجا حضور داشت، گفت: سه روز قبل از سقوط طرابلس رسانه ها  خبر سقوط این شهر را پخش کردند و می خواستند همین موضوع را در سوریه شبیه سازی کنند.

این مقام سوری در عین حال گفت که اطلاع رسانی در این کشور بسیار ضعیف است و در اندازه و عمق حوادث مهمی که در این کشور روی داده نیست.

وی با اشاره به اینکه در ماه اول و دوم حوادث سوریه، رسانه های این کشور در "شوک" فرو رفته بودند، اعلام کرد، در مرحله بعد رسانه های سوریه واکنش نشان دادند مثلا برخی از رسانه های منطقه گزارش دادند که مردم به سمت میادین اصلی شهر سوریه در حرکتند پس از اعلام این خبر رسانه های سوری در میدان های اصلی شهر ظاهر شده و با بخش مستقیم برنامه های خود مردم را در جریان اوضاع قرار دادند که پس از یک و دو ساعت بعد این خبر از تمامی رسانه های منطقه حذف شد.

این  مقام آگاه در دفتر ریاست جمهوری سوریه با اشاره به درگیری ارتش با گروهک های مسلح، اوضاع شهر "حمص" را وخیم توصیف کرد و گفت: نیروهای صلیب سرخ به سختی توانستند وارد این شهر شوند زیرا توسط گروهک های تروریستی مین گذاری شده است .

وی افزود: حتی خبرنگاران شبکه های تلویزیونی رسمی سوریه که وارد این شهر شدند، نتوانستند از خیابانها و کوچه های تنگ این شهر عبور کنند زیرا کاملا مین گذاری شده است.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، در ادامه گفت که نیروهای وزارت دفاع و کشور تمام تلاش خود را برای مین روبری در این شهر به کار گرفته اند.

وی شهر حمص را کانون درگیری ها خواند و تصریح کرد که هر کسی که این شهر را از نزدیک ببیند به وسعت و میزان خرابی های گسترده آن پی خواهد برد.

این منبع با اشاره به حوادث اخیر این کشور و شمار قربانیان آن گفت: تعداد زیادی از غیرنظامیان تحت عناوین مختلف و به بهانه حمایت و همکاری با دولت ترور شدند و با هدف ایجاد رعب و وحشت پیکر آنها را در خیابانهای رها می کردند و از برخی های دیگر نیز به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.

وی اعلام کرد که در جریان حوادث اخیر این کشور 5000 کودک یتیم شدند ، 4000 خانوار بدون سرپرست، 10 هزار مجروح که زمین گیر شدند و مهم تر اینکه 160 نفر زن به شهادت رسیدند. 

این مقام آگاه سوریه در پاسخ به این سوال که چرا ارتش برای پاکسازی مناطق بحرانی با جدیت بیشتری وارد عمل نمی شود، تاکید کرد، این کار برای جلوگیری از تلفات گسترده ای است که ممکن است در میان غیرنظامیان به همراه داشته باشد.

وی محاصره اقتصادی علیه این کشور را "ظالمانه" خواند و با اشاره به محاصره تحمیلی غرب علیه ایران گفت: ایران توانست محاصره اقتصادی را به یک فرصت تبدیل کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها